Võib kindlalt väita, et enamik ettevõtetest ei ole alustanud originaalse või uudse toodangu loomisega või teenuse pakkumisega. Paljudel juhtudel kasutatakse juba olemasolevat tehnikat ja ideid, pannes sinna juurde oma entusiasmi ja teotahte. Ka ei ole enamiku väikeettevõtete tehnoloogiline baas ja töötajate palgad kaugeltki samal tasemel kui suurfirmades. Ometikompenseerib need puudused võimalus kõike ainuisikuliselt haarata ja juhtida, ise peremeheks olemine. Hoopis olulisem, kui suur rahapakk, on neile inimestele end ise teostada ja end sõltumata teistest töökohaga varustada.

Kui majanduses jätkuvad mured, kus olemasolevad ettevõtted ei suuda inimesi tööga kindlustada ja ei suudeta piisavalt kiiresti ümber orienteeruda muutunud oludele ning tööpuudus kasvab, on aeg käivitada programmid ja ettevõtmised kohaliku ettevõtluse turgutamiseks.

Esiteks, ettevõtluskursuste korraldamine koos äriplaani koostamisega alustavatele ettevõtjatele.

Kursuse ülesehitus ja tegevused peaksid omavahel olema seotud nii, et oleks tagatud õppijate kokkupuuted ja vastastikune teadmiste täiendamine ka tegutsevate ettevõtjatega, valla administratsiooni ja poliitikutega.

Kursuste üldised eesmärgid:

*populariseerida Kaiu piirkonnas ettevõtlikkust, eraettevõtlust, uuenduslikkust;

*anda osalejatele nii praktilisi kui ka teoreetilisi teadmisi ettevõtte asutamisest ja ettevõtjaks olemisest;

*rikastada piirkonna ettevõtluspilti uute innovaatiliste äriideedega;

*kaasata ja väärtustada piirkonna ettevõtlusalast oskusteavet;

*täiendada ettevõtjate kohalikku kogukonda.

Teiseks, ettevõtjate kohalik kogukond ehk olemasolevate ettevõtjate koostööorgani -ettevõtete ühenduse loomine

Et saavutada soovitud muutusi ja lahendusi probleemidele, et olla kaasatud dialoogiks erinevatel tasanditel (vald, maakond, riik) ja et vaim ei väsiks on vaja ettevõtjatel paremini organiseeruda.

Ühenduse eesmärgid:

*parema kohaliku ettevõtluskliima loomine (sh olla kaasatud omavalitsuse arengutegevusse);

*ühiste huvide leidmine, esindamine ja kaitsmine;

*vastastiku kasuliku info levitamine ja vahetamine;

*ärikontaktide loomine, partnerite leidmine;

*koolituste, ühiskülastuste (partnerid, messid jt), ürituste korraldamine,

*ühisprojektide läbiviimine ("ühiselt on odavam, kui igaühel eraldi");

*vaba aja veetmine (nn klubiline tegevus);

*sponsorluse koondamine, heategevus jt.