Garland Grupp OÜ autoremondi töökoda Võiste vanas töökojas on tegutsenud alates 2010. aasta aprillist.

Carland Grupp OÜ on kahe mehe, Illimar Helini ja Helgo Virnhoffi ettevõte. See tähendab, et Teie firmas ongi kaks töötajat.

Praegusel hetkel küll, aga tulevikus on plaanis luua veel üks töökoht, kui mitte kaks.

Iga asi/ettevõtmine saab millestki alguse. Kust tuli mõte/idee hakata tegelema laiemalt just autoremondiga ning luua omale firma, mis tegeleb autode parandusega?

Mõte sai alguse kui koondati eelmisest töökohast. Ja kuna oli masuaeg, töökohti võtta polnud, siis tuli ise midagi välja mõelda. Väljaspool Eestit oleks tegemist küll olnud, aga "kalevipoja" elu ei pakkunud pinget. Rääkisin oma ideest Helgole, kes on töötanud sellel alal umbes 13 aastat. Ta oli kohe "käsi" (kes see ikka kubjast teenida tahab).

Kuna siinkandis selline teenus puudus, siis saigi otsitud ruumid ja asjaga alustatud. Muidugi vaeva sai algul kõvasti nähtud, leidsime ruumid, mis oli vaja remontida ja kohandada oma äranägemise järgi. Ja see on ju selge kui päev, et tehnika laguneb kogu aeg ja et selles valdkonnas töö puudust ei tohiks olla.

Kas ja kus olete saanud oma teadmised autode remondist?

Teadmised on saadud koolist ja pikaajalisest töökogemusest.

Kuidas olete omavahel tööd jaotanud?

Üks tegeleb rohkem remondi ja hooldustega ning teine tegeleb rehvitööde, varustamisega, hinnapakkumistega ja firma raamatupidamisega. Otsime oma meeskonda ühte mehaanikut juurde.

Siini pole sellist inimest leidnud, kes matsu jagaks. Kui Tahkuranna vallas on mõni tehnikahuviline, andku endast märku. (NB! Naljameestel ja päris tubakatel paluks mitte ühendust võtta).

Päeval, mil käisin Teiega kokkulepet saamas, et vallalehele intervjuud teha, oli ootamas mitu meest autodega, ja niipalju kui ma meie valla rahvast tunnen, polnud need mehed küll Tahkuranna inimesed. Kust tullakse Teie juurde autosid parandama?

Kliendid on põhiliselt oma tutvusringkonnast ja sõbrad. Kohalikke on meie klientidest umbes 10% kuni 15% ja need on ka põhiliselt firmad. Kohalik rahvas ehk siis maainimesed proovivad ise remontida nii palju kui võimalik. Põhiosa klientidest käib siiski Pärnust. Palju tuuakse ka autosid Soomest, Rootsist ja Lätist remonti, kuna seal on see teenus ulmeliselt kallis. Kindlasti tuuakse ka Pärnust palju autosid juba sellepärast, et meil on natuke soodsamad hinnad kui linna töökodades. Üheks põhjuseks, miks tuuakse autosid meile rohkem remonti kui mujale, et me ei müü kella välja, vaid klient saab kohe teada, palju autoremont maksma läheb.

Linnas on autoremondi töökodasid, mis on spetsialiseerunud millegi kindla remontimisele, kas Teie juures saab abi igale auto nn „haigusele" (veale)?

Siiamaani ei ole veel ühtegi viga avastamata jäänud. Tegeleme remondiga, hoolduste, rehvitööde ja müügiga, vahendame varuosasid ja teeme diagnostikat. Auto markidest remondime kõiki marke. Kindlasti on ka kliendil mugavam, et viskab auto meie juurde ja ei pea muretsema varuosade pärast, selle ajame ise korda. Palju on selliseid kliente, kes tulevad oma varuosadega, mis ei ole kõige kvaliteetsemad ja ei sobigi auto külge, siis on jama majas, auto ripub tõstuki otsas ja teisi töid ka teha ei saa. Varuosad saab ka meie käest soodsamalt kui poodidest, kuna võtame varuosad otse maaletoojatelt.

Oleme mitmel korral Illimariga rääkinud ettevõtluse toetustest ja võimalikest variantidest, mida oleks võimalik ja vajalik soetada. Iga kord on asi aga takerdunud just aja taha.

Taotluse esitamise ja rahuldamise vahele jääb pikk periood, soetatavat vahendit/mehhanismi aga on alati kohe vaja.

Kas oma ettevõtlust alustades saite kasutada nn starditoetust, mida jagab Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus läbi Pärnumaa Ettevõtlus- ja arenduskeskuse?

Taotlesime EAS'ist starditoetust, mida ka saime. Suured tänud selle eest projektikirjutajale Ly Lumiste'le.

Kuigi oma finantseering oli kolm korda suurem ja alustamine suht raske, oleme ka siiamaani hakkama saanud ilma laenudeta. See protsess kuni avamiseni ehk siis paberite määrimine ja uste paugutamine võttis aega täpselt 8 kuud. Ausalt öeldes teist korda sellist trianglit küll läbi ei teeks.

Kuidas Teie firmal on siiani läinud? Mis mõtted peas liiguvad? Kas on kavas laieneda, töölisi juurde võtta või on veel midagi huvitavamat.

Siiamaani on läinud suht normaalselt. Laiendamise plaane praegu ei ole, küll aga inventari ja tööriistade uuendamist. Plaanis on soetada autode kliimaseadmete täitmise aparaat. Kavas on areneda sinnamaale, et kliendil ei oleks enam Pärnusse oma autoga asja, ehk siis saaks kõik mured meie juures ära lahendada, mida ka praegu enamjaolt juba saab. Tulevikus on plaan soetada sillastend, mis on väga oluline asi autoremondi juures. Täna oleme sunnitud saatma oma kliendid sildasid reguleerima Pärnu või käime kliendi autoga ise linnas ära.

Mida tahaksite teistele omaealistele soovitada?

Tehke tööd ja nähke vaeva! Ja julget pealehakkamist.

Olen ise samuti autoomanik ja pidanud seepärast paljudes autoremonditöökodades käima, kuid nii puhast ja korras töökoda nägin ma esimest korda Võistes Carland Grupis. Juba see on mingi märk tegemistest.