Selline väljavaade noori kooli ei meelita. Nad teavad, et palka saab õpetaja vaid selle aja eest, mil ta tahvli ees seisab, lisaks klassijuhata­mine või ringijuhendamine, kui võimalik. Õpetajatöö tähendab aga kaugelt enamat ja venib klassiruumist tihti öötundideni välja. See hõl­mab ühtlasi põhjalikku tun­dide ettevalmistamist, tööde parandamist, aine- ja tööka­vade koostamist (vajadusel individuaalsed või lihtsus­tatud õppekavad), järeleaita­mistunnid, tublimate etteval­mistamine võistlusteks, olümpiaadideks ja muudeks jõukatsumisteks, aruand­lused e-koolis, koolitused, arenguvestlused, suhtlemine lapsevanematega, projektide kirjutamine jne. Lisaks veel mitmeid igapäevatoimin­guid, mille võiks ehk liigi­tada psühholoogi-politsei­niku-päästja-näitleja-lapse­hoidja-perenõustaja-sot­siaaltöötaja-reisikorraldaja­meelelahutaja rollideks.

Hea on kuulda ja lugeda, kui tugevalt kaitseb ja väär­tustab õpetajate huvisid meie oma koolist sirgunud Altja tüdruk Evelin Tamm, kõnetades julgelt ja ava­meelselt laia avalikkust. Septembris 2011 oli ta aktsiooni "Õpetajale vääri­line palk" algatajaks ning 5. septembril toimunud meele­avalduse korraldajaks. Selle­le järgnes uus ja ulatuslikum meeleavaldus juba 25. oktoobril. (Evelin Tamme mõtteid haridusteemadel, streigist - evelintamm. blogspot.com. Soovitan lu­geda ka Virumaa Teatajas 18. jaanuaril ilmunud interv­juud Eveliniga).

Väsimatu järjekindlusega seisab õpetajate huvide eest ka minu enda ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja Tallinna 7. Keskkooli (prae­guse Inglise Kolledži) päe­vilt - Sven Rondik, kellest tänaseks on saanud Haridus­töötajate liidu esimees. Tema sõnul jõudis streigiga edasta­tud sõnum ilmselt valitsuse ja riigikoguni. "Kas nad tahavad sellest järeldusi teha, see on iseasi," ütles Rondik. "Kui uued läbirää­kimised ei aita, tuleb midagi radikaalsemat ette võtta," lisas ta.

Me võime olla uhked, et püüdes väärtustada oma elukutset ja igapäevast tööd on meid tugevalt toetamas nii meie endi õpilased kui õpetajad.