Raivo Uukkivi: kuidas elad Vihula valla turismiettevõtlus?
Kuidas taastada konkurentsivõime võistlemaks teiste turismile orienteeritud piirkondadega ja kuidas saavutada võistluses initsiatiivi.
Arutelu käigus jõuti järeldusele, et võlusõnaks on paljuräägitud „koostöö", kuid sellele mõistele tuleb tekitada sisu konkreetselt meie valla turismile suunatud ettevõtluse keskselt. Kõikidele arutlejatele oli selge, et mitmeidki teemasid on võimalik lahendada palju ökonoomsemalt, aga sealjuures efektiivsemalt, kui teha neid ühiselt. Küll aga on oluliseks lahendamist vajavaks ülesandeks turismihooaja pikendamise võimaluste leidmine ning tegevuse arendamine talvisel perioodil. Kuidas talv enda kasuks pöörata, sellele küsimusele tuleb veel vastuseid leida. Kohtumisel esines ka AS Regio kartograafia ja kujundusgraafika osakonna juhataja Leida Lepik, kes tutvustas piirkonna turundamise võimalusi internetis, siinjuures arvestades tänapäevaseid tehnoloogiaid - tahvelarvuteid ja nutitelefone. Arutelu kokkuvõtteks jõuti arusaamisele, et koostöö on oluline. Samas on koostöö erinevates sektorites toimumas ka täna meie kolm mõisa tegutsevad koostöös, on loodud ka MTÜ KEEL (Koostekogu Ehedad Elamused Lahemaal), mis koondab piirkonna turismiettevõtjaid ja mitte ainult Vihula vallast. Vald on omaltpoolt käivitanud sihtasutuse Võsu Kuurort, millise ülesanne on koordineerida rannateenuseid (kuid mitte ainult) Võsul. Kui nimetatud kolm omavahel koordineeritult tegutsevad, siis on koostööle ka algus pandud. Esimeseks reaalseks koostööks otsustati „virtuaaltuuri"-nimelise kaardirakenduse väljatöötamisega edasi minna. Samuti otsustati kaaluda võimalust piirkonna turundamiseks spetsialisti kaasamist. Järgmine ajurünnak otsustati läbi viia septembris. Täname kõik aktiivselt kaasa mõtelda aidanud ettevõtjaid.