Tegelikult tuli väga palju vaeva näha, et see kõik juhtuda saaks. Korraldajate grupp sai idee projekti jaoks üritusel nimega IDEE 24. Idee olemas, hakkasid tublid Maidla ja lähikonna noored kirjutama projekti, et saada oma idee realiseerimiseks vajalikud ressursid.

29. märtsil otsustaski Archimedes Euroopa Noored Eesti büroo meie projekti rahastada. Saanud teada head uudised, hakkasime usinalt ettevalmistama projekti läbiviimist. Enne noorte saabumist Maidla, toimus ka grupijuhtidega eelkohtumine, kus leppisime täpsemalt kokku projekti olemuses. Kõik arutatud, jäi üle vaid oodata 8. juulit. Jõudnud kõik projekti noored Maarjamaa pinnale, sõidutas buss nad Maidla hostelisse, mis oli nende majutuskohaks järgnevaks seitsmeks päevaks. Kuna kõik olid lennureisist väsinud, mindi kohe magama ning tutvuti järgmisel päeval.

Eesti grupp koosnes nii kohalikest noortest kui ka kaugemalt pärit Eesti noortest. Kohalikest noortest olid esindatud vennad Kaarel ja Joel Aruoja, projekti edasiviija Liis Lipp, Karmen Raik ja Liisa Vilumets; ning Maarja-Liisa Toost Jõhvist. Helena Mägi ja Lisete Laisaar tulid kaugelt Kadrinast, et projektis osaleda, täpsemalt töötubade õpetajatena. Loovust arendavaid töötubasid oli meil kolme tüüpi: tantsu, draama ja fotograafia töötoad. Päeval vilusid noored oma oskusi töötubades, õhtuti olid kultuuriõhtud, kus tutvustasid iga riigi noored oma riiki.

Projekti eelviimasel päeval käisime väikesel reisil Ida-Virumaal, et ka välismaalased näeksid meie kodukanti. Kuna meie projekti eesmärgiks oli noorte loovuse arendamine ja see läbi midagi luua, otsustasime teha tasuta ürituse Maidla valla inimestele. Üritusega tahtsime anda ka kohalikele noortele võimaluse osa saada meie projektist. Üritusele tegid plakati fotograafia töötoa osalised Kaarel Aruoja abiga, mis pandi ülesse ümberkaudsetesse asulatesse. Üritusel esinesid Marie-Helene Jäger ja Kelli Vassiljev kahe lauluga, fotograafia töötuba pildinäitusega ning draama- ja tantsutrupp koos näidendiga „Midnight train to nowhere".

Esinemised olid kõik väga toredad ja tõid noored üksteisele lähemale. Järgmisel päeval pidid noored Maidlaga hüvasti jätma ja suuna koju võtma. Minu arvates võib projekti pidada õnnestumiseks, kuna noored said palju uusi kogemusi ja sõpru. Loodan, et ka tulevikus korraldavad Maidla noored selliseid vahvaid ettevõtmisi.