Meister lõpetas oma taiese 22 aasta hiljem
Tänavu 90. sünnipäeva tähistav Eesti monumentaalkunsti grand old man on endiselt imetlusväärselt vitaalne, humoorikas ning võtab aeg-ajalt meisligi kätte. Tema loodud ligikaudu tuhat taiest ehivad lugematuid Eestimaa parke, aedu, kalmistuid, rääkimata muuseumidest.
Endel Taniloo on õppinud Tartu Kõrgemas Kunstikoolis Pallas. 1944.a. mobiliseeriti ta Saksa sõjaväkke, 1944-1946 oli sõjavang Novosibirskis ja Kemerovos. Pärast sõda töötas Tartu Kunstikoolis õpetajana, olnud ka Tartu Ülikooli maaliosakonna õppejõud ning Kunstnike Liidu Tartu osakonna esimees.
Lisaks keerukale elukäigule on Taniloo väga mitmekülgne mees. Muuhulgas on ta mänginud kitarri Ado Vabbe juhitud tantsuorkestris, olnud innukas rahvatantsija, edukas vehkleja ja lauatennisist.
Luunja hobuse monumendi saamisloost meenutab vanameister, kuidas ilus hall traavel, veel kenam tütarlaps ratsanikuks, käis talle Tartu Kunstnike Maja õuel poseerimas. Kuju sai nii loomutruu, et kui neljajalgne modell seda tänavat pidi sõitu tehes silmanurgast nägi, muutis loom üheksakümmend kraadi kõnnisuunda, hirnatas ja tõttas "liigikaaslast" üle nuusutama, kusjuures kõik tema kehaosad reageerisid nii, nagu oleks too tõepoolest elus.
"Hobuse aukivi - see ei ole ratsamonument, vaid monument kõikide hobuste austamiseks," selgitab kunstnik. Luunjas kahekümnetonnisel graniitrahnul kõrguva pooleteisekordses elusuuruses kivisuksu avamistseremoonial riputati kujule kaela sajast kollasest roosist kokkuseotud vanik.