Nime valis mulle ema, Endla Tegova romaani „Tunglejad" peategelase järgi, kelle ema omakorda pani tütrele nime laeva järgi, millega Breti isa viimast korda merele sõitis ning enam ei naasnud. Muuseas, selle romaani tegevus toimub kooliõpetajate keskel! Samanimelisi mu enda tutvusringkonnas pole, aga muidu olen seda nime kuulnud ikka siit ja sealt. 

Bret Baussova

Miks otsustasite ülikoolis inglise keelt õppida?

Kuigi vahepeal õppisin küll hoopis teistmoodi eriala - keskkonnakaitset Räpina Aianduskoolis - on inglise keel alati ikka südamelähedasem olnud. Ja hirmus põnev on õppida midagi südamest ja hea meelega.

Kas kaalusite ka teisi erialasid?

Kaalusin ja kaalun praegugi: kui inglise filoloogia omandatud saab, ja jõudu veel jätkub, on eesti keel järgmine.

Kas töökoht õpetajana on teile kutsumus, paratamatus või hoopis mingi kolmas variant?

Lihtsalt paratamatuse tõttu oleks ikka väga raske õpetajaametit pidada! Esimene kogemus õpetajana oli minu jaoks väga raske, olin liiga noor ja kogenematu, kuid ometi just siis otsustasin, et tegelikult just seda ülejäänud elu teha tahaksingi.

Millised on varasemad kogemused õpetajana?

Olen andnud inglise keele tunde Valga Põhikoolis, Valga Kaugõppegümnaasiumis ja kõige hiljutisemalt Valgamaa Kutseõppekeskuses.

Mis on selle töö juures suurim väljakutse ja suurim rõõm?

Suurim väljakutse on õpetada lastele miskit, mis tundub neile kohutavalt keeruline, ning suurim rõõm on see, kui õpilased taipavad, et tegelikult nad saavad asjast aru küll.

Teine oluline aspekt õpetajatöö juures on pidev enesetäiendus. Ka õpetaja peab õppima kogu oma elu ja seda sealjuures nautima.

Millised on esimesed muljed Karksi vallast ja Karksi-Nuiast? Kuidas te kirjelda(k)site seda kohta oma mujal elavatele sõpradele?

Ausalt, olen täiesti meeldivalt üllatunud. Varem olen Nuiast ainult läbi sõitnud, peatuda ja ringi vaadata pole kunagi põhjust olnud. Siin on rahulik, ümbruskond on hirmilus. Ja kool on Nuia süda. Vaat niimoodi kirjeldangi.

Millised teie loomuomadused tulevad õpetajatöös kõige enam kasuks ja millised saavad kõige enam takistuseks?

Ma olen kannatlik, sõbralik ja aus. Ja need omadused on nii vooruseks kui nuhtluseks.

Milline on õpilane, kellest tunnete klassis rõõmu?

Vaikne ja tähelepanelik. Ja kui ta veel tõepoolest ka õppima nõus on, polegi paremat tahta!

Kui peaksite valima ainult ühe, siis mis on teid elus kõige enam mõjutanud: kirjandus, muusika, filmikunst või loodus?

Ei vali ühte. Lugema hakkasin õige varakult, hiljem on mind väga palju vorminud ja kujundanud muusika. Ja loodus - olen ju paberitega keskkonnaspetsialist! Ja lisaks käin vabatahtlikuks Valga kodutute loomade varjupaigas. Okei, jätame filmid siia nimekirja lõppu, need on siiski enamjaolt lihtne meelelahutus.

Nimetage mõni eriti tähenduslik teos või paik. Miks just see?

Ivan Turgenev'i „Mumuu". Absoluutselt iga kord seda lugedes nutan lahinal.

Mis on teie elu esimene mälestus või kogetud aisting?

Mäletan kiikumist, seda, kuidas ma õppisin ise kiigel hoogu tegema. Lasteaias oskasin küll, aga miskipärast kodus pidi kogu pere korraga mind õpetama.

Kuidas tõlgiksite inglise keelde: „Põnnadi-põnnadi, hüppas põis"?

Ohoh. Aga mida üldse tähendab „põnnadi"? Jätaksin targu tõlkimata. Samas seostub sellega kohe üks ingliskeelne salmike: „Humpty Dumpty sat on a wall, Humpty Dumpty had a great fall. All the King's horses, and all the King's men couldn't put Humpty together again!"

Füüsika ja loodusõpetuse õpetaja Kadri Soome, kas ennem oli muna või kana?

Kindlasti muna, isegi kui see oli mõne teise linnu oma! 

Kadri Soome

Miks otsustasite ülikoolis füüsikat/ loodusaineid õppida?

Tahtsin õppida midagi, mis mind huvitab. Ja looduse puhul on alati midagi uut ja põnevat avastada.

Kas kaalusite ka teisi erialasid?

Jah, peale gümnaasiumi lõpetamist läksin Tartu Ülikooli matemaatikateaduskonda. Peab ütlema, et need õpingud mind ei köitnud ja peale kolme aastat vahetasin matemaatikateaduskonna füüsika- keemia oma vastu.

Kas töökoht õpetajana on teile kutsumus, paratamatus või hoopis mingi kolmas variant?

See on väljakutse.

Mis on selle töö juures suurim proovikivi ja suurim rõõm?

Esialgu on tööga hästi hakkama saamine väljakutse. Pedagoog ei ole ainult õpetaja, vaid ka kasvataja, bürokraat, õppematerjalide koostaja ja palju muud. Suurim rõõm on õpilased, kes tahavad õppida.

Millised on varasemad kogemused õpetajana?

Varasemad kogemused kooliõpetajana puuduvad.

Millised on esimesed muljed Karksi vallast ja Karksi-Nuiast? Kuidas te kirjelda(k)site seda kohta oma mujal elavatele sõpradele?

Karksi-Nuia on armas väike linnake. Olen selle kandiga kooliajal põgusalt kokku puutunud. Nimelt elas mu klassiõde Karksi lähedal. Võrreldes selle ajaga on palju muutunud. Tundub, et linn läheb järjest kaunimaks.

Kuid eelkõige paistab minu jaoks silma kaunis loodus, nii linna sees kui selle ümber. Rahulik elukeskkond ja ettevõtlikud inimesed - need oleksid minu meelest parimad sõnad kirjeldamaks Karksi-Nuiat.

Millised teie loomuomadused tulevad õpetajatöös kõige enam kasuks ja millised saavad kõige enam takistuseks?

Ma arvan, et see oleneb palju õpilastest. Üks ja sama iseloomujoon võib osutuda nii kasulikuks kui kahjulikuks.

Milline on õpilane, kellest tunnete klassis rõõmu?

Selline, kes suudab välja näidata entusiasmi õppetööks. Igaüks võib seda teha omal moel, kuid tore on, kui ta arvestab seejuures teistega.

Kui peaksite valima ainult ühe, siis mis on teid elus kõige enam mõjutanud: kirjandus, muusika, filmikunst või loodus?

Kindlasti loodus.

Nimetage mõni eriti tähenduslik teos või paik. Miks just see? Ei ole sellist erilist paika. Minu jaoks on tähtis vahel kisast-kärast eemale saada.

Mis on teie elu esimene mälestus?

Ei suuda eristada ka parima tahtmise korral. Kui ütleksin, siis valetaksin, sest ma ei tea ka seda, kas see on minu esimene mälestus või on keegi mulle selle seiga kunagi rääkinud.

Millise füüsikaseaduse avaldumisvorm on teis elus kõige enam imetlust äratanud?

Loodus iseenesest on üks ime, mida tuleks võimalikult hästi hoida. Kui mõnda väikest detaili jälgima hakata, siis tegelikult leiab põhjust imetluseks igal sammul. Ei oska midagi eelistada.