Siis, kui sotsiaaltööspetsialisti meiliboksi potsatas SA Eesti-Hollandi heategevusliku fondi Päikeselill teade, et lastelaagrite jaoks on võimalik saada projektiraha, eelneva mõtte peale tuldigi.

Kuna suuremates linnades nagu Tallinn ja Tartu on valdav osa lapsi juba enne käinud, aga väiksemad Eesti linnad on paljudele maalastele veel tundmata ja avastamata, otsustati projekti sisse kirjutada just mõned väiksemad linnad - Viljandi, Pärnu, Paide ja Haapsalu. Projekt leidis kinnitust ja n-ö linnalaagri jaoks eraldas fond 1500 eurot.

Kokku laekus puudustkannatavatele lastele suunatud suvelaagrite konkursile 130 avaldust kogu Eestist. Heategevusfondi nõukogu otsustas toetada neist 28 projekti kogusummas 32 059 eurot.

Laager viidi suvelõpu meeldejääva sündmusena läbi 27.-30. augustini. Kokku saadi kolmkümmend üks osavõtjat - kakskümmend kuus last ja viis täiskasvanut. Iga päev võeti ette üks linn. Hommikul sõideti bussiga välja ja õhtuks tuldi koju tagasi.
______________________________________________________________

Muljeid „linnalaagrist"

Viimasel suvevaheaja nädalal käisin neljas Eesti paigas ekskursioonil.

Meie seltskonnas oli täiskasvanuid, koolilapsi ja ka lasteaialapsi. Kindlasti võis igaüks leida neist neljast päevast midagi, mis neile väga meeldis ja mis neile hästi meelde jäi.

Esimesel päeval oli meil pikk bussisõit Viljandisse. Kõigepealt läksime vaatama Viljandi lossivaremeid, mis asusid järve ääres. Pärast seda läksime järvele parvlaevaga sõitma ja ilma nautima. Päeva lõpetuseks käisime friikartuleid söömas.

Teisel päeval käisime Pärnus. Esimesena olime kohas, mille nimi oli Maarja-Mag-daleena Gild ja selles majas oli palju erinevaid töötubasid. Ühes neist tubadest said tüdrukud valmistada nukke ja teises poisid puust asju. Kätele andsime sel päeval tööd veel, sest läksime Valgeranna seiklusparki, kus oli palju tegemist, et kahe puu vahele mitte rippuma jääda. Lõpuks oli aeg minna sööma ja sõime jällegi kartuleid ja viinereid, aga magustoiduks oli veel ka maasika-šokolaadikook.

Kolmandal päeval käisime Paides ja külastasime Ajakeskust. Seal saime nii mõõgavõitlust pidada kui ka ajamasinas läbi sajandite rännata. Käisime veel muuseumis, kus meile räägiti, kuidas kunagi apteegis töötati. Saime isegi proovida kaaluda ja pakkida nii nagu kunagi ravimeid, kuid meie kasutasime suhkrut. Veetsime veel aega mänguväljakul ja käisime söömas.

Viimasel päeval käisime Haapsalus, kus külastasime raudteemuuseumi. Seal nägime erinevaid asju, mida kasutati kunagi raudteejaamas ja ka erinevaid vaguneid ning saime mõnes ka sees käia.

Pärast seda läksime Haapsalu Piiskopilinnusesse, kus giid jutustas meile linnuse ajaloost ja näitas ka Valge Daami akna asukohta. Pärast seda käisime veel mänguväljakul. Söömas käisime ühes turismitalus, kus söögiks oli supp ja magustoiduks isetehtud kohupiim kisselliga. Lõpuks tegime veel mälestuseks pilte ja tänasime bussijuhti ning korraldajaid.

Neil neljal päeval veetsid kõik osalejad kindlasti lõbusasti aega ja kuulsid nii mõndagi erinevate Eesti paikade kohta.

Need neli päeva olid väga toredad ja sai veel suvest viimast võtta. Aitäh, korraldajad Kaja Heinsaar ja Brita Kiik, bussijuht Ants Raismaa ja vahva seltskond, kes kõik muutsid need ekskursioonid veel toredamaks!