Juuresolevad fotod on tehtud 20. oktoobril. Täiesti juhuslikult lähenes tõkete pildistamise hetkel ülesõidule noor ema lapsevankriga.
Turvapiirded raudteeülesõidul on endiselt liiklejatele takistuseks. Foto: Samuel Golomb
Foto: Samuel Golomb

Tõkete vahed ja asukoht ei võimalda nende vahel liikuda käruga, on vaja ära keerata, kas sõiduteele või siis porisesse teekraavi. Sama on ka jalgratturitega. Enne oli võimalik tulla rattalt maha ja jalgsi ületada raudtee, nüüd pole muud võimalust, kui liikuda ohtlikul sõidurajal. Ja ratastooli inimestele on uued tõkked ületamatud.

Kiviõli linnavalitsuse järelvalve- ja keskkonnaspetsialist Vladimir Kruusmann ütles portaalile DzD.ee, et viimasel ajal on inimesed mitmel korral pöördunud linnavalitsuse poole palvega lahendada ebamugavate tõkete mure. "Tõesti on olukordi, kus tõkete ületamine on ohtlik ja võimatu, näiteks lapsevankriga või ratastoolis. Oleme veendunud, et raudtee ületamine on nüüd ohtlikum, kui enne. Talveoludes see oht kasvab veelgi", tunnistas ta. "Oleme probleemiga tegelenud ja saime vastused raudtee erinevatelt ametnikelt. Vastustest kõlab väide, et tõkked on vajalikud ohutusnormide täitmiseks.

Tõkked ja nende vahed vastavad samuti normidele ja projektile", märkis Kruusmann. Samuti märgib linnaametnik, et linnavalitsus ei ole rahul tekkinud olukorraga, juba on saadetud päring Tehnilise Järelvalve Ametile. Linn on valmis astuma ka järgmisi samme raudtee ülekäigu küsimustes.

Selgus, et AS EVR Infra, kes paigaldas tõkked, lähtus mitte nendest normidest, mida oleks vaja jälgida. EVR Infra pidi 30. septembriks viima õigete normidega vastavusse vääralt paigaldatud tõkked. Just see kuupäev oli märgitud Tehnilise Järelvalve Ameti vastuses.