Ajutiselt juhtima ehk üle kolmekümne aasta tööd koolijuhina
Vaja oli leida uus inimene, kes oleks suuteline lasteaia tööd korraldama vajalikul tasemel. Valik jäi peatuma Kristale, kes alguses puikles vastu, kuid pika veenmise tulemusena nõustus ajutiselt, kuni leitakse keegi teine. Kas olid uue kandidaadi otsijad saamatud või tekkis otsijatel küllaltki kiiresti arusaam Krista suutlikkusest lasteaia tööd korraldada? Oli kuidas oli, kuid üsna ruttu hakkasid lasteaiaga seotud probleemid lahenema ja on lahenenud rohkem kui 30 aasta jooksul. On vahetunud riigikord, on vahetunud omandisuhted, on vahetunud lasteaia personaalkoosseis, kuid ajutiselt tööpostile asunud Krista on jäänud ja on teinud seda tööd hästi. Ajapikku on lasteaia juhtimisele lisandunud ka kool ning Krista on Tahkuranna Lasteaed- Algkooli juhi kohustuste kõrval olnud suuteline korraldama Uulu Lasteaia töid ja tegemisi, on olnud kaua aega Tahkuranna valla volikogus nõuandja ja kaasarääkija haridus- ja kultuuriküsimustes. Kui 1996.a. esitati Kristale küsimus, miks kandideerid valla volikokku, oli vastus lihtne: "Keegi peab ju selle töö ära tegema ja mitmed pooleliolevad asjad tahavad lõpetamist".
Kuidas iseloomustada Kristat? Linda Goodmani raamatus"Päikesemärgid" on Vähi tähtkujus sündinud inimest iseloomustatud selliselt. Tal on nakatav naer. Ei aja taga avalikku tähelepanu. On kaastundlik ja ülihea vaistuga, valmistades oma sammud hoolikalt ette, toetudes kas enda või mõne teise kogemustele.
Ei otsi tööst meelelahutust, vaid suhtub sellesse täie tõsidusega. Veekogu lähedus on temale oluliselt vajalik. Ei armasta rääkida oma eraelust. Kodu on tema jaoks paik, kus ta elab, unistab ja tunneb ennast turvalisena.
Ma ei usu ettekirjutisi, kuid kaldun arvama, et eespool Vähi tähtkujus sündinud inimese iseloomustusest võis leida paljuski sarnasust Krista iseloomuga. Arvan, et Krista on väärikas Tahkuranna valla vapimärgi omanik.
Meie lehelugejad, osad tunnevad sind rohkem teised vähem. Tänase loo põhjal teatakse sinust taas pisut rohkem. Sulle meeldib õpetajaamet ja tegelemine lastega.
Mida Sa ise oled nende aastate jooksul, töötades kooli juhina, õppinud?
Tegelikult on nii, et pidevalt tuleb midagi juurde õppida, eriti hariduselus, kus toimuvad muudatused, uuendused ja reformid väga tihti ja tempokalt! Juhtides lasteaeda ja kooli olen selgemaks saanud, mis järjekorras olemasolevat raha oleks tark kulutada, kuidas kollektiivi motiveerida, kuidas suhelda lastega ja kolleegidega, kuidas teha tööd nii, et ei oleks ega tuleks konflikte. Kohalike inimeste ja oludega tuleb arvestada. Olen õppinud, et kui julgen otsustada, siis pean julgema ka vastutada. Aga ega ma targaks pole saanud veel - ikka õpin ja kogen üha uuesti. Olen püüdnud ennast jagada kahe maja ja kahe kollektiivi vahel. Olen õppinud kuulama lapsi ja kolleege.
Koolijuhina tuleb pidevalt vastu võtta erinevaid otsuseid ja lahendada probleeme, mis pole mitte kerged.
Kuidas on sündinud sinu otsused ja kes on need, kes on nende sünni juures?
Otsused sünnivad alati koostöö, läbirääkimiste ja arutelude tulemusena. Mul on olnud õnn ise valida endale kooli ja lasteaeda õpetajad ja kõik teisedki kollektiivi liikmed. Ja põhikaader on meil olnud püsiv. Inimesed on kõik tublid ja töökad, ma tean tegelikult üsna täpselt, kes on millekski võimeline. Ma usaldan oma töötajaid, nad on kohusetundlikud ja lojaalsed kaasteelised.
Krista: Kui kõigepealt oli juhus, et siiakanti tööle sattusin, siis edasi tuli juba kohustus, siis vastutus ja nüüd võin öelda, et mul on olnud õnn ja au teha koostööd nii tublide inimestega. Koostöö vallavalitsusega on ka sujunud, mõistmist ja toetamist olen sealt alati kogenud.
Tegelikult olen ma alati tahtnud olla õpetaja, mulle meeldib lastega tegeleda, näha, kuidas nad hakkavad järjest rohkem mõne asja vastu huvi tundma, muutuvad julgemaks ja tublimaks.
Oma õpilastega on olnud õnneks positiivsed ja usalduslikud suhted. Unistangi ajast, et saaks olla lihtsalt õpetaja.