Rannik - õpetaja, koolijuht, kogukonna liider. Õpetajad mäletavad Olevit sõbraliku kolleegina, kes toimetas alati oma südametunnistuse järgi. Samas on seda, milline kolleeg ta oli, raske lühidalt öelda. Teda pidi tundma.

Olev oli alati olemas - soe, siiras ja õiglane. Valmis abistama ja toeks olema. Noorele ja veel kogemusteta kolleegile oli tema tunnustus ja abi väga tähtis ning Olev teadis seda ja polnud kunagi kitsi oma heatahtlike märkuste, soovituste ja nõuannetega. Teda saatis ta sisemine tarkus ja väärikus ning nii õpetajad kui õpilased tahtsid pälvida tema heakskiitu, sest ta oli autoriteet - ta oli Õpetaja suure algustähega.

Meid hämmastas tema peremehetunne. Ta tundis isiklikku vastutust mitte üksnes kooli, õpetajate maja ja kooli territooriumi, vaid ka kohalike suusa- ja jalgrattaradade eest, tegelikult terve valla heaolu eest. Kui ta midagi tegi, siis tegi ta seda alati väga hästi, lausa pedantselt.

Talle ei meeldinud tingimine, pigem tegi ta töö ise ära, kui mõni tehtava tähtsusest aru ei saanud või vastu puikles.

Sportlasena oli ta eeskujuks noortele, kaasates neid suusamatkadele ja spordivõistlustele ning loendamatutele teistele ettevõtmistele. Koolis hoolitses ta selle eest, et lastel oleks vahetundidel midagi huvitavat teha. Pani välja kabe-, male- ning pingpongilauad ja lapsed olid hasartselt hõivatud, sest kõik tahtsid olla tulemustabelites esikohal. Sageli võttis ka ise reketi kätte ja siis läks võistlus veel põnevamaks, sest ainult mõnel üksikul õnnestus teda võita.

Kui Olev oli kooli direktor, siis temaga koos töötamine tähendas ranget distsipliini. Asjad olid täpselt nii, nagu olema pidid. Tööpäeva pikkus oli täpselt selline, nagu ette nähtud, kõik tööd-tegemised olid õigeaegselt planeeritud ja tehtud. Tema töölaud oli piinlikult korras, ta oli alati ülikonnas ja laitmatult särgiga sobiva lipsuga. Mitte kunagi ei lubanud ta endale lodevust ei oma käitumise, välimuse ega töö osas. Tema härrasmehelik ja väärikas olek pani teda imetlema ning sundis pingutama, et olla tema vääriline.

Olevi kui direktori kõrval oli hea ja kerge töötada. Tema otsused olid kaalutletud, ta oli enesekindel, õiglane ja samas ka väga hooliv ja arvestav.

Selle sirgeseljalise ja kohati isegi karmikoelise mehe sees oli soe süda, ta oli siiras ja tähelepanelik. Näiteks meenutab üks kolleeg: "Meie teisel koostööaastal leidsin kord oma lauasahtlist peotäie sinna peidetud pähkleid koos vahva kahe lohuga kiviga.

Olev oli need sinna poetanud, kivi uuristanud ja lihvinud, et mulle sobiv pähklipurustaja teha. Selliste pisikeste tähelepanuavalduste osaliseks said paljud. Ikka Olevile omaselt - vaikselt ja märkamatult, ise varju jäädes ja isegi nagu veidi oma headust häbenedes."

Olev ei rääkinud eriti tihti oma perest, samas need vähesed korrad, kui ta seda tegi, saime aimu sellest, kui olulised on talle tema pere, lapsed, lapselapsed, õed ja Kuusalu kodukoht.

Kui vaatame kooli staadioni või juurdeehitust, kooli logo, kooli lippu, mälestuskive, siis mõtleme Olevile. Kui tuletame meelde I Kiili Vänta, siis oleme taas Olevi sissesõidetud Ööbikurajal maikuises rohevärskes Metsanurgas. Olev nimetas nii selle kitsa metsaraja - ta oli üllataja, küllap ka romantik. Kui Olev oli otsustanud 2012. a jaanuaris, pärast 50- aastast tööd Kiili koolis töölt lahkuda, kinkisime talle raamatu, kuhu kirjutasime igaüks midagi TEMA jaoks.

Kolleeg meenutab: "Alustasin tookord sõnadega - armas sõber! Jah, ta oligi sõber - hea, soe ja siiras. Usun, et ka tema pidas mind sõbraks. Eelmisel sügisel - meie viimasel kohtumisel - ütles ta mulle, et oli mind unes näinud. Mina nägin teda ka - ainult et öelda ma seda talle enam ei jõudnud - ta oli samal öösel lahkunud, seekord lõplikult. Nägin unes teda suusatamas, õhetavate põskedega, suusamüts kuklas ja naeratus näol. Minu küsimuse peale, et kuhu ta nüüd siis läheb, vastas Olev reipalt naeratades, et seekord teeb ta kohe pikema tiiru..." Meil oli õnn Sind tunda, Sinuga koos töötada, Sinult õppida. Sind mälestab

KIILI GÜMNAASIUMI PERE