„Ratastel nohikud“ jagasid tehnoloogiaalaseid teadmisi ja oskusi Puhja Gümnaasiumi noortele
Päeva vältel toimusid informatiivsed laborid eelnevalt registreerunud 6.-12. klassi õpilastele kui ka meelelahutuslikke võistlusi. Huvilised said osa võtta riistvara laborist ja tutvuda sellega, mis arvuti sees toimub. Lisaks jagati huvitavaid ja kasulikke teadmisi ka teiste seadmete kohta (mälupulgad, kõvakettad jne).
Aulas toimus Windows 8 ja Office 2013 tutvustus. Kõik said oma silmaga näha, milline uus Windows 8 välja näeb, kuidas seda kasutada, lisaks nippe, trikke efektiivsemaks tegutsemiseks. Samuti tutvustati Office 2013 võimalusi referaatide kujundamise ja graafikute joonistamise lihtsustamiseks. Võimalus oli lähemalt uurida erinevaid nutitelefone, tahvelarvuteid ja sülearvuteid. Päeva populaarsemaks tegevuseks kujunes Xbox 360 Kinecti mängimine. Xbox 360 näol on tegu mängukonsooliga ning Kinect on Microsofti puldita välisseadmete komplekt, mille abil saab mängija suhelda mängukonsooliga ilma, et ta peaks midagi käes hoidma või katsuma. Kinect võimaldab kolmemõõtmeliselt tuvastada liigutusi kogu keha ulatuses, seega peab erinevate mängude jooksul ennast ka füüsiliselt liigutama. Õpilased panid oma oskused proovile lauatennises, bowlingus, pesapallis, poksimises ja tantsuvõistlusel. Viimases toimus ka suur mõõduvõtt, kus selgitati välja parimad: Supreme Champion - Kertu Moisto, Worthy Adversary - Inga Konovalova ja Maybe Next Time - Heneli Kopli.
Noorte huvi erinevate tehniliste vahendite vastu oli suur ning Xbox Kinecti mängijate hulk päeva jooksul aina kasvas. Rõõm oli näha, kuidas erinevas vanuses säravate silmadega õpilased ka pärast õppetööd koolis olemist nautisid. Tehnikaajastust võib rääkida nii positiivses kui negatiivses võtmes, aga jälgides noori mängimas, selgus, et mängimisel kaovad eelarvamused ja tuntakse end teistega võrdsena - tähtsust ei omanud vanus, sugu, teadmised, võimed ega oskused. Õpilaste tagasiside antud päeva kohta on olnud väga positiivne ning paljud leidsid, et selliseid päevi, kus vahetundides saab erinevaid tegevusi teha, võiks olla rohkem. Aktiivse vahetunni temaatika ei ole Eesti koolides uudne nähtus ning projektikorras on neid läbi viidud ja viiakse praegugi. Mitmekülgsete, arendavate ja noortele atraktiivsete tegevuste pakkumine vahetundidel nõuab aga investeerimist vahenditesse ja inimressursi (eelkõige järelvalve ja juhendamine) olemasolu. 17. jaanuaril nähtu ja kogetu andis mõtlemisainet ning kindlasti otsime võimalusi, et sellised päevad koolis ei jääks ühekordseks nähtuseks vaid toimuksid regulaarselt.