Lektor tõdes, et algklassilaps õpib enamasti õpetaja või lapsevanema jaoks ja ootab väga selle eest ka tunnustust. Tunnustagem siis oma väikeseid õppureid mitte ainult veerandi lõpus, vaid ka igapäevaselt. See annab neile indu ja jõudu edasi rühkida. Õhtu teiseks teemaks oli lugemine.

Kuidas on võimalik lapsed lugema panna ja säilitada nende huvi lugemise vastu. Selle küsimuse üle juurdlevad sageli nii lapsevanemad kui ka õpetajad. Maili Liinev märkis, et lugemaõppimisel ei tohiks last tagant kiirustada, sest hea lugeja areneb vaid positiivses ja turvalises õhkkonnas. Ka on tähtis last iga edusammu eest kiita.

Häid soovitusi jätkus ka juba lugeva lapse lugemishuvi säilitamiseks ja tõstmiseks. Tähtis osa selles on lapsevanemal. Võtkem aega oma lapsega raamatukauplusse ja raamatukokku minna, lugegem lapsele ette, kuulakem lapse lugemist ja muljeid loetud raamatust.

Mitte sugugi vähemtähtis osa on õpetajal, kes saab oma tundides lapsele raamatuid lähemale tuua, lapsi raamatukokku viia ja miks mitte luua klassi mõnus lugemispesa. Suunakem siis koos oma lapsi läbi lugemise teadmisi omandama, väärtushinnanguid kujundama, suhtlemisoskust arendama ning leidma raamatutest meelelahutust ja toredaid elamusi!