Õpilased lumevangis - kuidas tagada, et õpilased kooliasjad õpitud saaksid?
Kuidas tagada, et õpilased sama päeva kooliasjad õpitud saaksid? Kas peaks veerandi alguses õpilastele kätte andma töölehed ja saatma puudumise korral kiri, millist töölehte peaks parasjagu tegema? Või peaks välja arendama mingi muu süsteemi, mismoodi õpilased sellisel juhul kodus õppida saaksid. Tore oleks, kui õpilane saaks osaleda tunnis näiteks skype vahendusel. Mõned õpilased kindlasti rõõmustavad, kui talv võimaldab neile tuisu- või külmapühad. Teised muretsevad, et jäävad õppimises maha, ja kodus olla on igav ka.
Agatha Dooni Murro
6. klass
Õpetaja Maret Lina:
Talvel algab ettevalmistus järgmisele tööpäevale juba varakult. Ilmateadet ja vaistu usaldades tuleb karta hullemat. Siis hoiatan igaks juhuks tööandjat juba ette, et võin hilineda. Igal juhul helistaksin hättajäämisest sama päeva tundide alguses: pole mõeldav, et jätan lihtsalt tööle tulemata! (Õnneks pole sel talvel seda vaja läinud.)
Kolmapäevaks, mil on esimene tund inimeseõpetus, olen eelnevalt tunnitöö materjalid pannud valmis, et minu puudumise korral võiks ainetunni läbi viia keegi kolleegidest. Ühtlasi olen potentsiaalse asendusõpetaja juba eelnevalt asjaga kurssi viinud.
Kodust väljumine algab lumerohkel päeval tavapärasest varemalt, tuisu korral tuleb esimene kilomeeter sumada läbi mitmekümnesentimeetrise lumevaiba.
Õpilased, kes kergekäeliselt koju jäävad, omavad reeglina internetiühendust, mille kaudu olla kursis koolis toimuvaga, seda nii eKooli kui suhtlusportaalide kaudu. Lisaks internetile on ju kõigil telefonid.
Õpetaja Liis Mutle, 6. klassi juhataja: