Arvestades, et Antsla Vallavalitsus on AS Võru Vesi üks aktsionäridest ja Antsla linna torustikud kuuluvad ASile Võru Vesi ning kohaliku omavalituse ülesannete hulka ei kuulu torustike opereerimine, siis otsustaski Antsla Vallavolikogu 18.12.2012 otsusega nr 34 määrata alates 01.03.2013 Antsla valla vee-ettevõtjaks ASi Võru Vesi. Otsusega määratud tegevuspiirkondadeks on lisaks Antsla linnale Kobela ja Vana-Antsla alevik ning Tsooru, Lusti, Kraavi ja Haabsaare küla.

AS Võru Vesi on pikaaegse kogemusega vee-ettevõtja, kes alustas tegevust praegusel kujul juba 1995. aastal. Hetkel on AS Võru Vesi tegevuspiirkondadeks Võru linn ja osaliselt ka Võru vald. Uue piirkonna lisandumisega Antsla valla näol tuleb nii ASil Võru Vesi kui Antsla valla ühisveevärgi ja - kanalisatsiooni klientidel teha mõningaid muudatusi senistes harjumustes.

Vee-ettevõtja jaoks tähendab see uusi kliente, kellele on vajalik pakkuda teenust ja uusi torustikke ja rajatisi, mis vajavad hooldamist. Klientidele tähendab see suhtlemist uue ettevõttega, kuna enam ei ole võimalik Antsla Vallavalitsusele teatada veearvesti näitu, maksta vee arveid valla raamatupidajale jne. Klientide jaoks suurt midagi ei muutu - joogivee pumpamine klientideni ja reovete ärajuhtimine jätkub samamoodi.

Seoses vee ja reovee teenuslepingute üleandmisega ASile Võru Vesi on vajalik vee-ettevõtjal koguda klientide kohta vajalik informatsioon, et edaspidine koostöö kulgeks ladusalt. Teatud andmed saab vee-ettevõtja Antsla Vallavalitsuselt, kuid need võivad mitte katta veeettevõtja vajadusi nõuetekohaseks tööks. AS Võru Vesi peab lähtuma enda töös eelkõige ÜVK seadusest ja kohaliku omavalitsuse poolt kinnitatud ÜVK liitumise ja kasutamise eeskirjadest.

Seadused ja eeskirjad määravad, milline peaks olema vee-ettevõtja ja kliendi vaheline suhe, millised on poolte õigused ja kohustused. Õigusaktidest tulenevate tingimuste täitmiseks peab AS Võru Vesi koostöös klientidega neid jälgima ja võimalikud puudused likvideerima.

Kõik praegused kehtivad teenuslepingud antakse valla poolt üle ASile Võru Vesi, kes peab lepingud ümber vormistama enda nimele. Lepingute vormistamiseks vajalike dokumentide ja andmete saamiseks võtab klienditeenindus ühendust kliendiga.

Teenuslepingusse märgitakse ära kliendi ja objekti andmed, veearvesti näitude teatamise aeg, liitumispunktid jne. Lepingu lahutamatuks osaks on AS Võru Vesi veevarustuse ja/või reovee ärajuhtimise teenuse osutamise lepingu üldtingimused, mis on osaliselt ÜVK eeskirjade täpsustused. Üldtingimused ja kohaliku omavalitsuse poolt kehtestatud teenuste tariifid on pooltele täitmiseks kohustuslikud.

Uue teenuslepingu sõlmimise aeg lepitakse kliendiga eelnevalt kokku. Üks olulisemaid tegevusi vee-ettevõtja poolt on üle vaadata veearvestid ja veemõõdusõlmed, et need vastaksid kehtivatele nõuetele.

Veearvestite, mis peaksid üldjuhul kuuluma veeettevõtjale, peamine nõue on, et nende taatlusaeg oleks kehtiv. Vastavalt Majandusja kommunikatsiooniministri määrusele on külmaveearvestitele, mille näitude alusel toimub vee-ettevõtja ja tema kliendi vaheline tehing, taatluskehtivusaeg 2 aastat.

Seega on vajalik välja vahetada kõik arvestid, mis ületavad taatlustähtaja. Samuti peab arvesti vastama mõõteseadusest tulenevatele nõuetele, seega ei ole lubatud mõõta vett plastmasskorpusega nn korterite arvestitega. Veemõõdusõlmele esitatavate nõuetega saab tutvuda AS Võru Vesi kodulehel internetis ja klienditeeninduses.

Veearvesti näitusid peab klient teatama vee-ettevõtjale vastavalt teenuslepingus märgitud tähtajaks kas igakuiselt või kvartaalselt. Veenäitu on võimalik teada anda ööpäevaringselt AS Võru Vesi kodulehel, e-posti teel aadressile naidud@voruvesi.ee või helistades telefonidel 7821779 või 522 1779.

Vastavalt näitudele väljastab AS Võru Vesi arve, mis saadetakse kliendile kokkulepitult kas posti või e-posti teel.

Arveid on võimalik kliendil tasuda mitmel erineval viisil - ülekandega pangas, internetipangas, otsekorraldusega või sularahas klienditeeninduses. AS Võru Vesi ei tee täiendavat klienditeenindust Antsla valda. Sularahas on võimalik maksta arveid vaid AS Võru Vesi Võru linnas asuvas klienditeeninduses. Kõige mugavam ja lihtsam moodus arvete tasumiseks on sõlmida pangas otsekorraldusleping.

Praegune klienditeenindus asub Võru linnas Vabaduse 1 Semu kaubamajas. Et klientide jaoks ei toimuks muutused üleöö, siis on AS Võru Vesi klienditeenindus avatud ajutiselt Antsla Vallavalitsuse hoones kuni 30.06.2013 kaks korda kuus. Info Antsla ajutise klienditeeninduse lahtioleku aegade kohta avaldab AS Võru Vesi oma kodulehel ja pannakse üles Antsla Vallavalitsuse infostendile. Klienditeeninduses on võimalik maksta sularahas arveid, esitada veearvesti näite, esitada avaldusi, dokumente, küsida nõu jne. Samuti on võimalik uutel liitujatel esitada liitumistaotluseid ja sõlmida liitumisega seonduvaid lepinguid. Kõiki neid toiminguid on võimalik teha ka AS Võru Vesi kodulehel www.voruvesi.ee, kus on lisaks kirjas palju informatsiooni liitumiste, ettevõtte ja palju muu kohta. Vee- ja kanalisatsiooni avariidest või muudest süsteemiga seotud probleemidest on võimalik teavitada ASi Võru Vesi avariitelefonidel 782 2111 ja 515 0315.

AS Võru Vesi eesmärk Antsla valla vee-ettevõtjana on pakkuda klientidele igapäevaselt nõuetekohast ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni teenust. Selleks on aga vajalik pidev suhtlus klientidega ja eelpool loetletud asjade korrastamine.

Meeldivale koostööle lootes AS VÕRU VESI.