Tutvudes dokumentidega selgus, et õpetaja Tiina eneseareng ja pedagoogiline tegevus maakondlikul- ja vabariiklikul tasandil vastab lausa metoodiku nõuetele. Julgustasin Tiinat taotlema pedagoogmetoodiku ametijärku, mis on õpetajatöö karjääriredeli kõrgeim aste.

Kui vanempedagoogi ametijärgu omistab haridusasutuses moodustatud komisjon, siis õpetaja sobivust õpetaja-metoodiku ametijärgule hindab haridus- ja teadusministeeriumi atesteerimiskomisjon.

Kahekuuline ootamine taotluse esitamisest otsuseni tundus pikk. Detsembrikuus tuli komisjoni otsus - omistada õpetaja Tiina Umbsaarele pedagoog- metoodiku ametijärk. Ühelt astmelt teisele liikumine ei ole kerge. Nõudmiste täitmine vajab lisatööd.

Ja mitte vähe. Samas on see õpetajate võimalus, sõltumata haridustasemest, teha oma ametis karjääri. Iga ametijärgu tõstmisega kaasnev lisatasu on üsnagi motiveeriv. Vähestel õpetajatel on jaksu pürgida õpetajaameti kõrgeimale astmele - pedagoog metoodikuks.

Tiina Umbsaar asus Turba Lasteaias kasvatajana tööle 1980. aastal - kohe pärast Tallinna Pedagoogilise Kooli lõpetamist. 1988. aastal tuli armastatud tööga olude sunnil lõpparve teha. Samal töökohal töötamise unistus jäi.

2001. aastal kandideeris Tiina uuesti meie lasteaias kasvataja vabale ametikohale. Tänaseks on muutunud ametinimetus - kasvatajast on kõnes ja kirjapildis saanud õpetaja.

Igapäevase põhitöö kõrvalt õppis Tiina ajavahemikul 2006-2008 Tallinna Pedagoogilises Seminaris, läbides koolieelse lasteasutuse õpetaja rakenduskõrgharidusõppe õppekava. Haridustee jätkus 2006 -2008. aastal Tallinna Ülikoolis, läbides alushariduse pedagoog-nõustaja magistriõppe eriala.

Tiinale on omistatud "Harjumaa Aasta Õpetaja 2009" nimetus. Lisaks põhitööle rühmaõpetajana, täidab Tiina lasteaias aastaid muusikaõpetaja tööülesandeid. Selles töös on ta väga põhjalik ja teeb tööd südamega. Ükski lasteaia pidu ei ole ülesehituslikult lihtsalt kontsert, vaid lavastus lastele tuttava lasteraamatu või muinasjutu ainetel.

Töö muusikaõpetajana tingib igal aastal meie lasteaia laululaste juhendamise ja osalemise "Riisipere Laululaps" lauluvõistlusel. Valida tuleb igale osalejale nii sobiv repertuaar kui ka saade. Maakondlikel lauluvõistlustel osaledes on rinda pistetud laulustuudiotes laulmist õppinud konkurentidega.