Tarbijad peavad mahetooteid liiga kalliks
Tavaliselt toidupoest koos igapäevaste toidukaupadega eelistab mahetooteid osta 50 protsenti tarbijaist, otsekontakti tootjaga sooviks 38 protsenti elanikest. Turult eelistab osta 29 protsenti ning spetsiaalsest ökopoest 14 protsenti tarbijaist. Internetipoe vahendusel tellimist peab mugavaimaks mahetoidu ostukanaliks neli protsenti elanikest.
Mahetoidu ostjad tõid välja, et ostavad mahetoitu, kuna see on tervislik (70 protsenti), heade maitseomadustega (53 protsenti), kodumaine ning lähipiirkonnas toodetud (48 protsenti). Enim ostetud toiduainetena märgiti mett (56 protsenti on ostnud), kartulit ja köögivilja (50 protsenti on ostnud). Järgnevad puuvili, marjad, piimatooted ja munad. Suurim huvi ongi tarbijatel eelkõige maheköögivilja ja kartuli ostmise vastu – neist toodetest on huvitatud vastavalt 54 protsenti ja 50 protsenti tarbijatest.
Need, kes ei olnud 2012. aastal mahetoitu ostnud, tõid peamise mitte-ostmise põhjusena välja mahetoodete kõrge hinna (45 protsenti). 29 protsenti vastas, et ei tunneta erinevust tavatoodetega ega pea mahetoodete ostmist selle tõttu vajalikuks ning neljandik (24 protsenti) väitis, et kasvatavad toiduks vajaliku tooraine ise.
Kõigist küsitlusele vastanust 57 protsenti leidis, et mahetoitu võiks rohkem reklaamida.