Ammune tõde on see, et aidata saab seda, kes tahab ennast ise aidata. Väga oluline on siin lapsevanema arusaam probleemist ja koostöö kooliga. Ilma selleta on väga raske positiivseid muutusi saavutada. Komisjon määras kõikidele vanematele koos lastega kohustuse töötada 27. veebruariks välja tegevusplaan, kuidas likvideeritakse puudujäägid õppeainetes ning tulevikus suudetakse hoiduda negatiivsetest hinnetest. Tegevusplaan vaadatakse üle ja vajadusel täiendatakse koos kooli psühholoogiga. Lisaks peab vanem koos lapsega igal nädalal korra arutama ja andma tagasisidet kooli sotsiaalpedagoogile, kuidas tegevusplaani on täidetud. Lapsevanema ja lapse kohustus on järgida tegevusplaani ja sellest koolile aru anda,  kuni püsivate positiivsete tulemuste saavutamiseni või selle õppeaasta lõpuni. Loomulikult, kui laps ei ole võimeline tavakoolis saavutama rahuldavaid tulemusi, tuleb ta suunata spetsialistide juurde, kes otsustavad, kas õpilase koht on hoopis erikoolis. Üheksandas klassis käijatele terendab 17-aastaseks saades lõpetamata põhikooli valge tunnistus.  Komisjon arutas ka koolikiusamise juhtumeid. Lepiti kokku, et edaspidi edastab kool koheselt niisuguste juhtumite korral kogutud materjalid politseile ja nendega hakkab tegelema noorsoopolitsei. 

Kool on ettevalmistus eluks, kus tuleb hakkama saada pingelistes ja vähempingelistes olukordades. Kahju on vaadata kui 15-16-aastased noored ei saa aru, et juba ühe-kahe aasta pärast peavad nad hakkama iseseisvalt otsustama ja kui edasi õppida ei viitsi, siis tööle minema. Kas need lapsed muutuvad selle kahe aastaga kohusetundlikumaks? Mida järeldab tööandja, kui ta loeb elulookirjeldusest, et tööletahtjal on põhikool lõpetamata? Kas me vanematena oleme valmis toitma ja andma taskuraha oma kahekümne viie aastasele lapsele, kes pole viimased kaheksa aastat koolis ega tööl käinud? Ärgem istugem käed rüpes - eelkõige lapsevanemad, õpetajad, meie kõigi kohus on lapsi aidata.