Kiirraudtee Rail Baltii hakkab läbima ka Sauga valda
Esialgse visiooni kohaselt siseneb raudtee Sauga valda Are valla Lepplaane küla kohalt ning kulgeb siis Kilksama jaUrge vahelt Rääma rabani, liitudes teiselpool raba olemasoleva raudteega Pärnu linna territooriumil. Kuna tegu on joonehitiseplaneerimisega, ehk siis raudtee peab kulgema ühe tervikuna algusest lõpuni, kindlalt on normeeritud kurvide raadiused ning kogu trassi üritatakse viia võimalikult sirgelt läbi kolme riigi, onparatamatus, et päris ilma probleemideta sellist suurt asja kavandada ei ole võimalik. Kuna tänaseks välja pakutud trassikoridor on veel väga esialgne ning suureüldistusastmega, on veel raske öelda, kui paljusid majapidamisi uue raudtee tulek otseselt puudutab. Küll aga on selge, etkohalikele elanikele omajagu ebamugavusi sellega kaasneb. Raudtee piiratakse turvalisuse huvides täies ulatuses aiaga ning samatasandilisi ristumisi sellega ei tule. See tähendab, et teisele poole raudteed saab ainult kas selle alt tunnelist või üle viadukti. Kui tihedalt ületusvõimalusi tuleb, on samuti veel teadmata. Raudtee ehitusel kasutatakse pikkrööpaid, ehk siis rööpadkeevitatakse omavahel otsapidikokku vältimaks traditsioonilist rongide poolt tekitatavat häält. Kuna tegu on elektrirongidega,peaks ka mootorimüra olema viidud miinimumini. Lisaks on lubatud paigaldada müratõkkedsinna, kus elumajad raudteele liialt lähedale jäävad.
Täna on Rail Balticu planeerimine alles algusfaasis ja seetõttu on oluline, et ennekõike need inimesed, kelle majapidamised jäävad kavandatava raudteetrassi lähedusse, hoiaksid ennast kursis sündmuste käiguga ja ütleksidplaneeringu avalikustamise ningavalike arutelude juures välja oma arvamuse. Ainult nii on võimalik rahvusvaheliselt tähtsa objekti kavandamise juuresarvestada võimalikult palju kohalike elanike soovide ja vajadustega.
Rail Balticu näol on tegu tänapäevase täies ulatuses elektrifitseeritud raudteeühendusega, mis hakkab kulgema Tallinnast Poola piirini. Projekti teostumisel peaks see vahemaa olema läbitav reisirongi 240 km/h projektkiiruse juures nelja tunniga. Eestisse kavandatakse kaks peatust
- lisaks Tallinna Ülemistele ka Pärnu. Tallinn - Pärnu vahemaa läbimiseks kavandatakse 50 minutit, Tallinnast Riiga kakstundi. Reisirongid hakkaksid liikuma 12 korral ööpäevas, ehk siis iga kahe tunni tagant. Lisaks hakkavad raudteel liikuma kaubarongid, kuna kaubaveod on just need, millest loodetakse kogu projektile suuremat rahalist tasuvust. Seega oleks RailBalticu idee teostumine meile oluline ennekõike kiire ja mugava ühenduse tagamiseks pealinnaga, kuid tooks oluliselt lähemale ka Riia ja sealt edasi juba ülejäänud Euroopa. Planeeringuvalmimise tähtajaks on seatud 2015. aasta lõpp ning 2018. aastaks kavandatakse juba ehitamist. Seejuures jääb praeguneraudtee oma funktsioonidega samuti alles.