Täna on Rail Balticu planeerimine alles algusfaasis ja seetõttu on oluline, et ennekõike need inimesed, kelle majapidamised jäävad kavandatava raudteetrassi lähedusse, hoiaksid ennast kursis sündmuste käiguga ja ütleksidplaneeringu avalikustamise ningavalike arutelude juures välja oma arvamuse. Ainult nii on võimalik rahvusvaheliselt tähtsa objekti kavandamise juuresarvestada võimalikult palju kohalike elanike soovide ja vajadustega.

Rail Balticu näol on tegu tänapäevase täies ulatuses elektrifitseeritud raudteeühendusega, mis hakkab kulgema Tallinnast Poola piirini. Projekti teostumisel peaks see vahemaa olema läbitav reisirongi 240 km/h projektkiiruse juures nelja tunniga. Eestisse kavandatakse kaks peatust

- lisaks Tallinna Ülemistele ka Pärnu. Tallinn - Pärnu vahemaa läbimiseks kavandatakse 50 minutit, Tallinnast Riiga kakstundi. Reisirongid hakkaksid liikuma 12 korral ööpäevas, ehk siis iga kahe tunni tagant. Lisaks hakkavad raudteel liikuma kaubarongid, kuna kaubaveod on just need, millest loodetakse kogu projektile suuremat rahalist tasuvust. Seega oleks RailBalticu idee teostumine meile oluline ennekõike kiire ja mugava ühenduse tagamiseks pealinnaga, kuid tooks oluliselt lähemale ka Riia ja sealt edasi juba ülejäänud Euroopa. Planeeringuvalmimise tähtajaks on seatud 2015. aasta lõpp ning 2018. aastaks kavandatakse juba ehitamist. Seejuures jääb praeguneraudtee oma funktsioonidega samuti alles.