Kohtumine Igor Gräziniga
Vastates küsimusele Eesti ja Venemaa suhete kohta, nentis külaline, et kui Venemaal oleks tõeline huvi Eestit allutada, oleks kõige odavam see lihtsalt ära osta, mitte sõjaliselt vallutada. Venemaa tõelised huvid on sadamad ja transiit. Ohuna võiksime tajuda maa, eriti põllumajandusmaa ostmist. Põllumajadusmaa on liikumas põhja suunas, sest lõunamaad on monokultuuride kasvatamisega kurnatud. Eesti põllumajandusel võiks olla suur tulevik. Venemaa ja Aasia riikide kodanikud on sellest juba aru saanud ning maade ostmist alustanud. Soodustavateks faktoriteks on Eesti stabiilsus ja euro.
Piirilepet puudutavale küsimusele vastas Gräzin, et seda pole tegelikult vaja kummalegi poolele.
Kuna parajasti oli käimas Piirivalve-ja Politseiameti peadirektori konkurss, puudutati ka seda teemat. Esineja leidis, praeguse siseministri tegevus on normaalset politseitegevust pärssinud, reapolitseinike palgad on langenud, koosseis on demoraliseeritud. Minister Ken-Martti Vaher võitleb korruptsiooniga, et õiendada arveid poliitiliste vastastega.
Loomulikult leidis käsitlemist ka Rahvakogu ja Jääkeldri temaatika, millele Gräzini hinnang oli suhteliselt skeptiline. Kui laekunud ettepanekutest suur osa jäetakse kõrvale, sest igaks juhuks seaduseelnõusid välja töötama ja menetlema hakata oleks liiga kallis, tekitab see omakorda rahulolematust. Tõenäoliselt see protsess sumbub.
Rääkides uue erakonna tekkevõimalustest märkis kõneleja, et sellest ei tule midagi välja, sest uue partei loomiseks ei piisa lihtsalt soovist. Üks nišš olevat siiski olemas: tõeliselt liberaalne vabaturu erakond. Ettevõtlus tervikuna, mitte ainult suurettevõtted, peaksid saama vabalt areneda. Praegu ei oska keegi prognoosida näiteks seda, kuidas mõjutab elektrihinna tõus 5 töötajaga firmat, kus on 5 keevitusaparaati. Suurim majandusprobleem Eestis on kartell (jaeketid, pangad...), meil puudub vaba turg.
Et kuulajate hulgas oli ka aukartustäratava staažiga piloot Raivo Kask, tuli hr Gräzinil lõpetuseks vastata küsimusele, mis saab Estonian Air'ist. „Tuleb säilitada teatud kindlad stabiilsed lennud," oli vastus.