Foto on illustratiivne
FOTO: Foto: Oliver Hainsalu
Mida öelda praeguste laste iseloomustamiseks? Kergelt ja kiiresti kopeerivad nad faile DVD-le, saadavad elektronpostiga kirju ja programmeerivad oma vanemate jaoks mobiiltelefone. Infotehnoloogias on nad täiskasvanutest targemad.
Maailm, milles kaasaegne laps areneb, erineb täiesti sellest maailmast, kus kasvasid tema vanemad. See asjaolu seab koolieelse kasvatuse kui elukestva õppe algastme ette hoopis teises kvaliteediga nõuded: anda lastele oskus omandada teadmisi kaasaegset infotehnoloogiat - arvutit, digilauda jms elektroonikat kasutades.
Juba ammusestt ajast on teada, et 80% informatsioonist võtab inimene vastu silmade kaudu, 15% ringis kuulmise kaudu ning ülejäänud 5% - puudutuse, lõhna- ja maitsmismeelte kaudu. Kuid kui jutt on mitte ainult informatsiooni vastuvõtmisest, vaid ka meelde jätmisest, suureneb motoorse, liikumismälu roll. See tähendab, et kõige paremini jätab inimene informatsiooni meelde, kui ta seda näeb, kuuleb ja "puudutab", st samal ajal ise seda teeb - kirjutab, joonistab - ühesõnaga kasutab informatsiooni praktiliselt.
Sellepärast ongi tähtis, et lapsed õppimise ajal alati midagi omandatavast materjalist ka ise läbi teeksid. Uue infotehnoloogia vahendid on siinkohal hindamatud abimehed - elektroonilised interaktiivsed digilauad vastavad sellisele uue põlvkonna laste õppimismeetodile täielikult.
Interaktiivne digilaud näeb välja nagu tavaline magnetmarkerlaud, kuid kõik, mis sellele lauale kirjutatakse või joonistatakse, ilmub koheselt lauaga ühendatud arvuti ekraanile.
Digilaud - see on suur sensoorne ekraan, kus markeri abil on võimalik teostada kasutaja ideid ja visioone.
Narva-Jõesuu lasteaiale "Karikakar" sai digilaua omandamine võimalikuks tänu meie toetajatele.
Lasteaia kollektiiv tänab abi eest Aleksandr Brokki, Leonid Guljajevit, Oleg Uglovi, Radim Zeinalovit, Gennadi Fanforat, OÜ Orti Pagarit ja Sergei Bulanovitšit. Samuti oleme me väga tänulikud Narva-Jõesuu keskkooli direktorile Joel Guljavinile digilaua ülesseadmisel kerkinud tehniliste küsimuste lahendamise eest.