Kodumaist päritolu toidukaupade eelistamine püsib jätkuvalt kõrgeim kartuli (89%) ning erinevate piima- ja lihatoodete puhul (nt värske liha puhul 85%). “Enamiku uuringus vaadeldud kaubarühmade puhul on kodumaiste kaupade osatähtsus vastajate hinnangul pigem tõusnud kui langenud,” ütles TNS Emori uuringuekspert Aivar Voog.

Aastaga on ainult kodumaiseid tooteid ostvate tarbijate osakaal enim kasvanud piimatoodete, valimistoitude ja maiustuste puhul. Importtoodetest on populaarseimad makaronitooted, viin ja toiduõli.

Enamikel tarbijatel tuleb enda hinnangul ette olukordi, kus kodumaise ja importkauba eristamine on keeruline. Ühe suurima põhjusena nimetatakse pakendil oleva info esitamist liiga väikeses kirjas, mis on probleemiks üle 50-aastaste seas. “Ka ei selgu pakendil olevast infost sageli tootja ning kasutatud tooraine päritolumaa – seda tõid keskmisest enam esile kõrgharidusega vastanud, kes niisugust infot enam tähtsustavad,” rääkis Voog.