Tüdrukud õppisid tundma koolikiusamise olemust, põhjuseid ja tagajärgi ning tõhustasid ka enda konfliktilahendamise-, suhtlus-, enesetoetus- ja refleksioonioskust. Vestlusringide ja mängude kaudu jagasid nad isiklikke kogemusi ning omandasid uusi oskusi ja praktilisi näpunäiteid selle kohta, kuidas paremini kaaslasi märgata ja toetada, kiusamist ära tunda, seda ennetada ja vajadusel ka sekkuda. Õpitut saavad projektinoored eakaaslastega jagada ja nii oskusi praktikas rakendada.

Projekt tipnes 26. märtsil toimunud üllatusõhtuga, kus osales ligikaudu 30 neidu ja noormeest vanuses 12-16 eluaastat, kes mängisid erinevaid interaktiivseid tutvumis- ja rollimänge, vaatasid teemakohaseid videoklippe Eestist ja mujalt maailmast ning analüüsisid neid. Samuti arutlesid koolikiusamise olemuse, tagajärgede ja ennetamisega seotud teemadel ning panid paberile soovitused selle kohta, kuidas sõpru leida, neid hoida ja kiusamise puhul hädasolijat aidata.

Suur aitäh kõigile noortele, kes aitasid kaasa mõelda, ja eriti suur tänu tublidele projekti läbiviijatele - Arinale, Milenale, Anettele, Britale, Kerstinile, Agnesele ja Käthlinile!

Kahe kuu jooksul viis tuumikgrupi kohtumisi läbi Lastekaitse Liidu koolitaja ja nõustaja Merit Lage. Foto: Silver Arrak

_____________________________________________________________________

Projektis osalenute mõtteid

„Õppisin olema teise inimese olukorras."

„Sain rohkem teadmisi selle kohta, kuidas peletada kiusamist."

„Oskan kiusamist nüüd ära tunda ja õppisin, kuidas seda ära hoida ning kuidas selles olukorras hakkama saada."

„Õppisime, kuidas tegutseda, kui õpetaja ei märka. /.../ ja kuidas aidata teisi kiusamisest eemale hoida ning kuidas inimesele toeks olla."

„Tuleb teist kaitsta, kui ta on kaitsetu!"

„Ole sõbralik /.../ oska sõpru hoida /.../ ja armasta kõiki!"