Poiste „Pendipäeval" said osalejad seitsmes töötoas tegutseda, avastada ja katsetada
Sellele üritusele olid oodatud Tartu maakonna lasteaedadest 5-7-aastaste poiste võistkonnad koos õpetajatega. Kohal olid Kambja, Tõrvandi, Melliste lasteaedade neljaliikmelised grupid ning Lohkva ja Luunja lasteaiast kaks gruppi. Kahjuks jäi haiguste tõttu esindamata Laeva lasteaed. Kõik osalejad said kaela vajalikud kaardid, kuhu kogusid igast töötoast kleepse.
Ürituse avas ja meie tegutsemisi juhtis vallatu ja särtsakas Luunja sümbol - „Hobune". Pakkusime välja seitse erinevat töötuba, kus poisid võisid vabalt tegutseda, avastada ja katsetada. Poisid said magnetiga liigutada nööpnõela veepurgis ja katsetada magneti tugevust ning külgetõmbejõudu. Tekitada sai ise staatilist elektrit ning kuulda ja näha, kuidas pipraterad hüppavad iseenesest lusika külge. Salakirja töötoas kirjutas iga laps piimaga paberile salakirja ja üllatus!- peale triikimist oli terve kiri nähtav. Vulkaani purske katse valmistas poistele suurt põnevust ja raketi lennutamine tekitas elevust. Huvitavad pillid valmisid häälte töötoas ja seal said meistrid ka pudelipilli mängu proovida. Võimas oli liigutada kuule karbis, seejärel karpi avades leida sealt huvitav kunstitöö. Väikesed poisid said olla tähtsad trükkides paberile oma sõrmejälgi. Mustkunst pakkus põnevust. Kuidas on küll võimalik postkaardi suurusest paberist teha niisugune raam, kust võib ise läbi pugeda?!
Ürituse üllatusmomendiks oli müstiline tulemäng kottpimedas saalis. See pakkus huvi ja põnevat vaatepilti nii suurtele kui väikestele.
Poiste tegutsemise ajal reguleeris toimekas „Hobune" laste liikumist, tundis huvi ka saavutatu üle. Lustlik „Hobune" mängis koos lastega ja lõpetuseks marssisid poisid omavalmistatud pillide muusika saatel lõpumarssi.
Oli väga vahva ja põnev rahvakalendri pendipäev, see paistis nii laste nägudelt kui kajastus ka õpetajate tänulikust ning ülimalt positiivsest tagasisidest.
Tänan kõiki Midrimaalasi, kes olid nii nõu kui jõuga abiks selle kordaläinud ürituse läbiviimisel.