“Vältimatu vajadus on luua uusi ja sisuliselt innovaatilisi toidutooteid,” väitis professor. Kusjuures kõige väärtuslikumaks muutuvad eesmärgistatud innovaatilised toidutooted, mis on mõeldud inimestele, kes ei ole veel haiged, kuid on haiguse-eelses seisundis ja selliste toodete regulaarne tarbimine päästaks neid haigusest.

Turgu sellistele toidutoodetele peaks olema. Näiteks 36 protsenti Ameerika täiskasvanutest ei ole veel kõrgvererõhuhaiged, aga on selle eelses seisundis. “See on väga suur inimhulk!” rõhutas Zilmer. Või teine näide – 78 miljonit ameeriklast ehk 35 protsenti üle 20aastastest on suhkrutõve-eelses seisundis.

“See on sektor, kus eesmärgistatud innovaatilised tooted hakkavad väga suurt rolli mängima,” tõdes ta. “Need inimesed tarbiksid neid tooteid kindlasti, kuna ei taha haigeks jääda.”

Innovaatilisi toidutooteid tuleks luua koostöös teadusega – teadlased arendavad välja ideoloogia ja ettevõtted toote. Riigid peaksid seda Mihkel Zilmeri sõnul toetama, sest tulemusest on väga suur kasu ka riigile.

Eestis on selliste toodetena juba poes saadaval kohalike teadlaste ja tootjate koostöös sündinud keefir, juust ja jogurt.