Samas avaldas Ansip muret võimalike arengute pärast, mis võivad kahandada Eesti konkurentsivõimet energiaturul. Ansip pidas silmas kütusekvaliteedi direktiivi rakendamisakti eelnõu, mis ohustab põlevkivist toodetava mootorikütuse müüki. Ansipi sõnul oleks eelnõul selle praegusel kujul negatiivne majanduslik mõju, mis tähendaks selget vastuolu Euroopa Liidu peamise eesmärgiga suurendada konkurentsivõimet, kasvatada tööhõivet ja stimuleerida majanduskasvu.

„Kui rakendusdirektiiv jõustuks praegusel kujul, siis ei oleks põlevkivist toodetavat diislit praktiliselt võimalik Euroopa Liidu turul autokütusena müüa ning ettevõtted peavad kas loobuma oma investeerimisplaanidest või suunama toodangu kolmandatesse riikidesse,“ osutas Ansip eelnõu puudusele.

Tema sõnul nõustub Eesti täielikult kütusedirektiivi kliimapoliitika eesmärkidega vähendada mootorsõidukites kasutatavate kütuste kasvuhoonegaaside heitkoguseid. Peaminister ütles, et Eesti peab kinni kokkulepitud kliimaeesmärkidest. Kuid ta lisas, et õli ja autokütuste tootmine põlevkivist on märksa keskkonnasõbralikum viis selle kasutamiseks kui põletamine elektri tootmiseks, sest süsinikdioksiidi heitkogused on sellisel juhul madalamad.

„Eesti ootab Euroopa Komisjonilt lahendust, mis ei kahjusta kohalike ressursside kasutamist ja arendamist,“ ütles Ansip. „Loodame, et kütusekvaliteedi direktiivi elluviimisel arvestatakse selle mõjuga Euroopa Liidu tööstusele, majandusele, tööhõivele, innovatsioonile ja ka väliskaubandusele.“