Miks siis valida Citan?

Kaubaruumi on kuni 3,8 m³, kandevõime kuni 800 kg. Kolm kereversiooni: kaubik, viieistmeline Mixto, viieistmeline mahtuniversaal. Kolm pikkust (3,94 – 4,71 m).

Inimestele on ka mõeldud: eriti jätkub kõrgust, piisavalt ka laiust.

Viisakas turvavarustus: stabiilsuskontroll, mis võtab arvesse ka auto koormatust; üle- või alajuhitavust vältida aitav süsteem.

Kes peaks Citani valima?

Kuigi see sihtrühm tundub väikeses Eestis parajalt kitsas, oleks parim lahendus, kui väiksema firma omanik soetab selle oma tööautoks. Ühtpidi esinduslik, ikkagi Mercedese märk ninal. Teistpidi turvaline, kuni kuus turvapatja (millist juurdemakset tavalisele võib firma omanik ju endale lubada…).

Ning kolmandat pidi mugav. Istuda, sõita, käike vahetada. Lisaks asju (üllatavalt) lahtisesse kindalaekasse loopida. Väljavaade on avar, peeglid nagu labakindad.

Loetletud plussidele saab liita ka ökonoomsuse, täpsemalt jõu ja tehtud kulutuste suhte. See oli kenasti paigas – auto jõudis, aga ei rüübanud rohkem kui raatsinuks kulutada.

Ametlikud andmed näitavad, et kütusekulu algab 4,3 liitrist 100 km kohta. Tõesti algab, aga ulatub ikka ülespoole ka, kinnitas proov. Praegu on Eestis valikus vaid diiselmootorid, selle aasta sügisest ka 84-kilovatine bensiinimootor.

Välimusest oleks ka patt mööda hiilida. Pigem võiks anda siin plusspunkte, seda enam, et Citani kehaehitus tundub ühelt varem disainitud teist marki autolt tuttav.

See selleks. Kindel on, et koostatud pole lihtsalt plekk-katet tarbesõiduki tarvis, vaid mõeldud ka omaniku (või juhi) enesetundele, kui see peab auto (koduväravas) parkima.

Kui siia pisut inimese iseloomu pookida, võib väita, et Citan on rõõmsameelne, avatud, optimistlik, valmis asju eest võtma või vähemalt kaasa minema. Välimus suudab tekitada igatahes sõbratunde, mis kindlasti pole alateadvuse arvestuses kõige viimane müügiargument.

Kõige viimane müügiargument pole ka hooldusvahemik. Need, kes vihuvad hoolduses käia 15 000 või 20 000 km järel, mis kibeda sõidu puhul võib tähendada isegi kolme hoolduskorda (ja väljaminekut) aastas, hingavad kindlasti kergendatud, kuuldes, et teenindus kutsub iga 40 000 km järel…

Huvi sellise tarbesõiduki vastu Eestis on, tõendas aprilli lõpus tehtud kampaania, kui reklaami põhjal otsustades „oma klassi ökonoomseimad, mugavaimad ja turvalisimad tarbesõidukid“ seisid Bauhofi kaupluste juures.

Kitsalt tööautoks ei maksaks Citani aga pidada. Kasvõi seesama väikefirma juht võib puhkuse ajal pere peale võtta ja reisile sõita. Ruumi on laeni ja lagi parajalt kõrgel. Muhv ja tema sõbrad ju ühe sellelaadsega reisisid.

Aga hind? 16 000 ja 17 000 euro vahel peaks saama juba täiesti rahuloldava Citani.