Sauga vald panustab teehoidu varasemast enam
Ilmselt oli see tingitud tavapärasest erinevast talvest, kus jõgedelgi toimus kaks jääminekut ning suur kliimakõikumine andis topeltkoormuse teedele, pannes proovile nende vastupidavuse. Üsna mitmelgi pool oli looduse jõud tugevam inimese poolt loodud teetammist, kus juba aastaid kindlana püsinud teelõikudeski esines „üles keemist", ehk siis teekatte pehmeks muutumist. Kõige hullemini räsis kevad Nurme külas Vana-Tallinna maanteed, kus üks lõik muutus täiesti läbimatuks. Kiirkorras sai läbivajunud teelõigule antud esmaabi, et kohalik rahvas liikuma saaks, lehe trükkiminekuks on ka korralikum parandustöö selles lõigus tehtud ning teetammi tugevdatud. Ebameeldivalt üllatas aga Eametsa külas möödunud suvel mustkatte saanud Allika tee, millel tuli pinnatud kate lahti vägasuures ulatuses. Sellel lõigul lasub küll töövõtjapoolne kaheaastane garantii, mille korras tee-ehitaja peab kahjustused likvideerima, kuid ilmselt on sealse teekatte lagunemises oma osa ka teetammis, mille külmakerkelisuse uus kate välja tõi. Üheskoos töövõtjaja teiste spetsialistidega üritame leida sellise lahenduse, mis järgmistel kevadetel pindamiskihi paika jätaks.
Ajahambale andsid suurvee ajalalla kaks teetruupi: üks Eametsakülas Suvilate teel ja teine Pulli külas Koolimaja teel. Mõneksajaks häiris see kohalikku liiklust, kuid kindlasti suudavad uued paigaldatud truubitorud vastu pidada vanadest oluliselt kauem. Ka teeääärsete kraavide hooldus mängib olulist rolli teede seisukorra säilimises. Seega on vallal kavas nii mõnelgi pool kraavepuhastada, et vesi teetammist paremini välja saaks ja tee kauem tugev püsiks. Kraavide hea seisukord on oluline lisaks teedele ka kinnistuomanikele, kellele muidu kevadine ja sügisene liigvesi kurja kipub tegema.
Praeguseks on küll suurem teedelagunemise aeg möödas, kuidtulevasteks perioodideks peaks siiski teadma, et oma kodukandi tee säilimisele ja paremas korras püsimisele saab igaüks meist ise kaasa aidata. Just kruusateede parema säilimise nimel on mitmele poole paigaldatud kas püsivalt või teedelagunemise ajaks ajutiselt veoautode täismassi piiravad liiklusmärgid. Nendest kinnipidamine on tee vastupidavustarvestades ülioluline. Juhuks kui vallateedel on vaja liigelda raskema veokiga, saab selleks vallavalitsusest vastava loa taotleda. Lube ei anta kindlasti selleks ajaks, kui teetamm on pehme, kuid muul ajal on see täiesti võimalik. Seegaei jää olulised veod tegemata, küttepuud ega ehitusmaterjal vedamata, kuid neid sõite tuleb ajastadaperioodile, mil see teedele kõige vähem kahju valmistab. Mõistan ka ettevõtjate muret, kelle ärile veoautode registrimassi piirangumärgid kevadeti teede otstes soodsalt ei mõju, kuid selle ajutise piiranguga tuleb siiski arvestada jaleppida selleks, et ülejäänud osa aastast oleks sõidetav tee ikka olemas.
Paraku ei võimalda valla rahakott lahendada kiirkorras kõiki teedega seotud probleeme, kuidmõõnaseisust oleme üle ja aastaaastalt läheb vallateede üldpilt paremaks. Käesoleval aastal on teedele investeerimiseks ja hooldustöödeks võimalik kulutada 216 000 eurot, mis on möödunud aastal kulunust 20 500 eurot enam. Terve valla peale ei ole sedajust ülearu palju, aga vajalikumad tööd saab tehtud.