Kui tahame piirkonnana vähegi tähelepanu ja olla mingitki laadi tõmbekeskus, siis tuleb selle nimel tegutseda. Peaks lausa võitlema, sest konkurents on suur. Ma ei taha siin rääkida ees ootavast haldusterritoriaalsest reformist ja piiride tõmbamisest. Läheb, kuidas läheb, kuid Padise peab säilitama oma näo ja identiteedi nii mõne suurvalla osana kui ka iseseisva (suure) vallana toimetades. Ikka selleks, et piirkonnas oleks elanikke, ettevõtlust ja töökohti.

Muinasaegse keskuse vaatamisväärsused ja väärikas ajalugu jääb Padise müügiargumendina väheseks, küll aga annab see sobiva keskkonna ja raamistiku erinevate tegevuste planeerimiseks. Ja kui midagi huvitavat vallas toimub, midagi korraldatakse, midagi juhtub, siis oleks mõistlik teavitada sellest ka laiemat avalikkust kui seda on vallaelanikud. See kehtib mitte ainult vallajuhtide, vaid ka siinmail tegutsevate ettevõtjate, MTÜde ja muude huvigruppide jaoks. Kui aga hakkame tagasihoidlikkusest või kohmetusest sisendama hoiakut, et meil polegi nagu midagi erilist teatada, siis olemegi kaotajad.

Võrdluseks - Viimsi vald teavitab üleriiklikult meedias muu hulgas oma ubina- ja kalapäevadest, kutsub rattaretkele ning sealse Rannarahva muuseumi tegemised on kõik teada. Vahel tundub, et sündmust nagu polegi või on see väga kohaliku iseloomuga. Tegemist on rutiinse teavitamisega ning tilk tilga järel õnnestub uuristada iga kivi, ajakirjandus ning inimeste teadvus. Tõepoolest, Padise pole Viimsi ja vastupidi, erinevad on rahalised ja korralduslikud võimalused. Mis siis sellest? Võtkem hoopis eeskuju ja kohandagem asi enda võimaluste kohaseks.

Säärased pressiteated on arvatavasti kõige kuluefektiivsem vorm oma sõnumi edastamiseks laiemale avalikkusele. Nagu kinnitas Sibula-Vaikmaa kontserdi pressiteade, ei eelda see isegi infotöötaja palkamist. Viimane oleks samas aga hädavajalik, kui tahaks teadlikumalt ja süsteemsemalt Padiset ning siinset elu- ja tegutsemiskeskkonda müüa, seda sõna heas tähenduses.