Käesoleva aasta märksõnadeks on olnud kooli juubeli tähistamine, õpilaste ja õpetajate erinevad välisvisiidid ning mitmed maakondlikud õpilasüritused, mille korraldamine usaldati meile.

Seejuures maakondlik III kooliastme õpioskuste olümpiaad toimus üldse esimest korda. Meie õpetajad tulid selle päeva läbiviimisega suurepäraselt toime ja väärikas märk edasiseks on üles seatud.

Positiivse kogemuse võrra oleme rikkamad ka tänu 8. klassi õpilaste loovtööde koostamisele ja kaitsmisele, mis uue õppekava kohaselt tänavu esmakordselt toimus. Meeldejäävad sündmused olid jõulupeod, õpilaskonverents ja algklasside minikonverents.

Huvitava päeva pakkus ettevõtmine „Kahur", mille raames said õpilased vahetult suhelda erinevate avaliku elu tegelastega. Aset leidsid kolm Comeniuse reisi: Hispaaniasse, Rumeeniasse ja Ungarisse. Lisaks sõprusvisiit Soome Vabariiki Valkeakoskisse Naaka kooli.

Algust sai tehtud mitme uue projektiga. Toimus esimene sõpruskohtumine Petseri Lingvistilise Gümnaasiumiga. See on Kagu-Eesti koole hõlmav ühisprojekt Pihkva oblasti koolidega, et arendada vastastikuseid suhteid.

Meie oleme selles projektis oma maakonda esindav pilootkool. Uus valdkond, millega sügisel koolis algust tehakse, on robootika. Oleme saanud Tiigrihüppe Sihtasutuse kaudu raha nelja robootikakomplekti soetamiseks.

Mul on hea meel, et koolis on traditsioonid ja samas sünnib pidevalt ka midagi uut, midagi teistsugust. Muutused on vajalikud, sest nii peletame rutiini ja loome vaheldust oma igapäevatöösse.

Kuid muudatusi ei vaja mitte ainult organisatsioon kui selline, vaid samapalju selle liikmed. Viiendik meie õpetajatest on hetkel seotud tasemeõppega. Seejuures kolm pedagoogi kaitsesid oma kraadi möödunud aastal.

Investeerimine inimeste enesetäiendamisse annab kahtlemata juurde potentsiaali kooli õppekvaliteedi arengule.

Pole enam saladus, et uus õppeaasta toob endaga kaasa muudatused kooli juhtkonnas.

Tööle asuvad nii uus direktor kui ka uus huvijuht. See on koolile hea võimalus liikuda uude arengufaasi.

Kui hinnata viimast 12 aastat, mil olen olnud Vastseliina gümnaasiumi direktor, siis on see olnud kindlasti raske, kuid samas väga mitmekülgne ja arendav periood minu elus. Ütlesin hiljuti oma kolleegide, maakonna koolijuhtide ees, et kõik, kes me viimased tosin-poolteist aastat haridusjuhtidena tegutsenud oleme, võime endi üle uhked olla. Oleme olnud muutuste juhid. Need muutused on olnud nii kvalitatiivsed kui ka kvantitatiivsed ja valdavalt ikka positiivse märgiga. Meie koolimajad on korras ja õpikeskkonnad kaasaegsed. Väga selgelt on toimunud paradigmamuutus õpiprotsessis, kus rõhuasetus on nihkunud mõistelt „äraõppimine" enam mõistete „ise-õppimine" ja „ise-uurimine" ning loovuse arendamise suunas. Seejuures on kindlasti suurt rolli mänginud infoajastu jõudmine Eestimaa koolidesse. Ja mis saab veel arendavam olla, kui kõigis neis protsessides osaleda ja neid suunata. Mulle meenub esimene konkursikomisjon, mille liikmete ees noore sinisilmse inimesena oma tegevusplaani koolijuhina sõnastada püüdsin. Nüüd tagasi vaadates võib öelda, et see nooruslik ja optimistlik siht sai suures osas realiseeritud.

Mäletan, et lubasin hoida kooli traditsioone, parandada riigieksamitulemusi ja seeläbi tõsta kooli populaarsust oma õpilaste hulgas. Samuti teha kõik selleks, et koolihoone korda saaks. Need olid üllad ja samas nii elementaarsed soovid, kuid tolles hetkes üsna kättesaamatuna tunduvad eesmärgid. Seda lugesin ma välja nii mõnegi komisjoni liikme silmadest ja kehakeelest.

Nimetatud murekohtade pärast täna me enam häbenema ei pea. Tõsi, gümnaasiumi õpilaskontingendi hoidmine, mis on olnud suurim väljakutse minule ja jääb ilmselt ka uuele juhile, on töö, millega tuleb kõvasti edasi pingutada. Siiski võin tehtuga rahul olla, sest 12 aasta tagusest madalseisust, kus õpilasi gümnaasiumiastmes oli vaid 40 ringis, jõudsime parematel aastatel (viis järjestikust aastat) tulemuseni, kus gümnaasiumiõpinguid alustas kaks paralleelklassi ning õpilaste arv selles kooliastmes ületas 120 piiri.

Tahan rõhutada, et need olulised eesmärgid ja head tulemused on saavutatud vaid kogu kooli ja kooli pidaja ühisel jõupingutusel. Juhina olen alati lähtunud põhimõttest, et oma alluvaid tuleb mõista, toetada ja motiveerida.

Sest just nemad on püstitatud eesmärkide reaalsed ja vahetud elluviijad. Koolis on töötajaskond, kes ühise eesmärgi nimel on alati endast valmis andma 100 protsenti ja rohkemgi veel. Soovin Teile, head kolleegid, jõudu ja motivatsiooni ka edasiseks. Kallis koolipere, hea Vastseliina rahvas! Olen juhina alati püüdnud anda endast parima, et kool areneks, et siin oleks hea õppida ja töötada. Mul on olnud suur au Teid kõiki teenida! Ilusat suve soovides