125 küsitlusele vastanud inimeste vastused suuri üllatusi ei pakkunud, kuna Tallinnast, Keilast, Padisest ja Harju-Ristist koosnev nelik oli prognoositav. Samas on Tallinna üleolek teistest sihtkohtadest siiski märgatav, kinnitades pealinna tugevust tõmbekeskusena ka meie valla inimestele - seda ilmselt nii töövõimaluse kui teenuste pakkujana. Järgmine suur tõmbekeskus oleks Padise valla rahvale Keila.

Küsitluse tulemustel on suur sarnasus hiljutisel mobiilikasutuse andmete põhjal valminud pendelrände uuringul (vaata skeemi kõrval), kus Tartu Ülikooli teadlased kaardistasid inimeste viibimispaigad töö- ja puhkeajal.

Pendelrände tabel

Vasalemma jätab jahedaks

Mõnes mõttes oli üllatav pea olematu huvi Vasalemma raudteejaama kui sihtpunkti osas. Põhjusi võib olla mitu.

Eelkõige on rongiga liiklemine viimasel ajal olnud raskendatud ulatuslike remonttööde tõttu. Ka praegusel hetkel, mil uued rongid on liinile saadetud, jätkuvad remonttööd Riisipere liinil aasta lõpuni, mis võib jätkuvalt põhjustada sekeldusi rongireisijale.

Elektriraudtee on rääkinud  Vasalemma jaama muutmisest ümberistumispunktiks, kuhu bussid erinevatest lähipiirkondadest reisijaid ette veaks. See idee on tekitanud erinevaid arvamusi. Nimelt on tekkinud küsimus, kas ja millise graafiku alusel jätkaksid oma sõite bussid Tallinna ja Keila suunal. Kuigi Padise Teataja küsitluses ei olnud sellekohast küsimust, saime ka mõningast tagasisidet, kus paluti tungivalt bussiliinide säilitamist vähemalt samas mahus. Sama tagasiside on olnud suure osa vallaelanike poolt.

Keilas tööl käivad inimesed muretsevad eelkõige tekkiva ebamugavuse ja lisanduva tööle jõudmise aja pärast, kuna Keila jaam paikneb peamistest töökohtadest eemal. Eakamad, kes kasutavad bussi Keila Rõõmu Kaubamajas käimiseks, ei kujuta ette liiklemist jalgsi koos ostukottidega kaubamaja juurest raudteejaama.

Elektriraudtee turundusjuht Norbert Kaareste ütles eelmisel nädalal Padise Teatajale, et kui lõppevad Keila-Riispere lõigu remonditeed ja rakenduvad uued sõiduplaanis, siis algavad eri osapoolte vahel ka arutelud Vasalemma kui ettevedamisjaama üle. Praegu plaanidest veel otsusteni jõutud pole. Harju Ühistranspordikeskus  suhtus mõne kuu eest Elektriraudtee plaani skeptiliselt.

Autojagamise teenus ei paku eriti huvi

Samuti soovisime küsitluses teada saada, kas elanikud oleksid valmis kasutama ja pakkuma  „Jaga autot" teenust.

See teenus töötab edukalt eelkõige Tallinna-Tartu vahel, kus valdavalt üliõpilased endale soodsamat reisivõimalust soovivad. Kel soovi, saab asjaga lähemalt tutvuda Facebookis sisestades märgusõnaks Tallinn-Tartu.

Meie valla vastused jagunesid enam-vähem pooleks: 56 vastajat pooldab sellist teenust ning 60 vastajat mitte.

Koolibuss pooltele murekohaks

Eraldi küsimus puudutas koolibussi. Siingi jagunesid vastajad pooleks: 14 vastajat ei olnud rahul ja 15 vastajat olid igati rahul koolibussiga. Oluline on märkida, et ülejäänud vastajad kinnitasid, et koolibussi temaatika ei puuduta nende peret.

Peamist rahulolematust põhjustas koju saamine pärast tunde ja huviringe. Mitmedki vastajad palusid võimaluste piires just sellele probleemile lahendust leida. Ettepanekuna käidi välja ka see, et koolibuss võiks hommikusel ajal jõuda ka mõne jätkuliini peale, mis suundub Keila ja Tallinna poole, hõlbustamaks eelkõige Pae, Audevälja ja Määra inimeste liikumist.

Muudatuste tegemiseks koolibussi graafikus on vajalik esitada sellekohane avaldus vallale, et uue hanke koostamisel sellega võimaluste piires arvestataks.