Harjumaalased valmistuvad tulisteks aruteludeks Rail Balticu üle
Kuigi Rail Balticu ehitus algab praeguste plaanide järgi alles 2017. või 2018. aastal, käib raudtee trassivaliku üle juba praegu elav arutelu. Harjumaal on jõutud trassi asukoha määramise keskkonnamõju strateegilise hindamise programmi (KSH) eelnõuni, kirjutab Harju Elu.
Suurem sagimine algab aga Rail Balticu ümber selle aasta septembris, mil KSH programm, lähteseisukohad - ning mis kõige olulisem - trassialternatiivid avalikustatakse ja tutvustatakse avalikul väljapanekul. Valdades-linnades toimuvad sel ajal avalikud koosolekud, kus iga osaleja saab arvamust avaldada.
Enim on kõneainet pakkunud Tallinnast ida poolt väljuvad trassivariandid. Kolm alternatiivi (10A, 10B ja 10E) läbivad ka Nabala karstiala, mis on tekitanud ärevust sealsete elanike hulgas. Mure on mõistetav - kui äraarvamatu veerežiimiga alal hakatakse tegema uurimis- ja ehitustöid, võivad tagajärjed olla etteennustamatud.
Harju maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna arengutalituse juhataja Joel Jesse sõnul läbivad esialgsed trassialternatiivid tõepoolest Nabala karstiala. "Aga see ei tohi olla koheselt (raudteed) välistav tegur, vaid me peaksime uurima, kuidas avaldab mõju, kui üldse, võimalik raudtee antud karstialale," märgib ta. Loe pikemat artiklit Harju Elust.