Pealegi jätkus ka tagapinkidel jalaruumi küllaga. Ning osa jäi üle ka veel pakiruumi tarvis. Lisaks veel kõiksugused väiksemad asjade käest ära või peitu panemise paigad, millega Renault kitsi pole.

Teine pluss: viis inimest on siiski päris kena koorem. Kas auto ikka kiirendab möödasõidul piisavalt? Kiirendas, isegi ootamatult särtsakalt. Isegi väga kogenud kaassõitja imestas, kus väliselt rahulik pereauto äkki sellise tahtmise ja tarmu võttis.

Tehnilised andmed ütlevad, et 1,6liitrine diiselmootor sisaldab endas 130 hobujõudu. Sama palju, muide, on suudetud sokutada 1,2liitrisse bensiinimootorisse. Kuidas viimane praktikas välja näeb, ei oska kahjuks öelda.

130 hj diiselmootoriga auto aga kiirendab nullist 100 km-ni rohkem kui sekund kiiremini (10,3) kui sama võimas bensiinimootor.

Juhtida oli mugav. Isegi väga mugav, arvestades tõsiasja, et proovisõit hõlmas terve pika päeva ning enamik sellest ajast kulus tõesti kulgemisele – sirgel ja sagedase möödasõiduvajadusega asfaldil, käänulisel ning mitte just kõige tasasemal kõva kattega teel, väikeste lahtiste kividega kruusateel.

Auto kuuletus tundlikult, kuus käiku võimaldasid pöörded ja kütusekulu paindlikult alla viia, kõik juhtimise abivahendid jäid otsekui iseenesest käe alla, väljavaade oli avar. Istuda oli mugav ning istmematerjalgi tundus „nagu päris“.

Kuna prooviauto oli väga hea varustusega, kuulus sinna ka mitmeid abivahendeid, mida polnud vajadust (ega ka õiget võimalust) proovidagi. Näited: standardvarustuses on „mäelt startimise assistent“, kõrgemas tasemes sisaldusid muu hulgas ka tagumiste küljeakende päikesekardinad ning toonklaasid.

Noorem põlvkond selle sõiduriistaga päriselt rahule siiski ei jäänud. Jah, sõiduomadused on tõesti head, aga see välimus…

No välimus pole tõesti popp ega noortepärane. See määrab ka sihtgrupi. Usun, et tootja on eelkõige mõelnud praktilisele perele, keda igal tööpäeval tööle ja kooli vedada ning mõnikord ka pikemale reisile kaasa võtta.

„Igapäevase sõitmise“ kasuks räägib siinkohal ka kütusekulu. Kas seesama 130-hobujõuline mootor, mis üllatavalt korralikku möödasõitu aitas teha, küsib 100 km läbimiseks keskmiselt 4 liitrit diislikütust.

Teeme väikese jagamistehte 60-liitrise paagiga ja saame nn keskmiseks järelduseks, et ühe paagitäiega võiks tavaline autokasutaja läbi saada kuu aega. Psühholoogiliselt mitte üldsegi paha argument!

Nüüd aga ehk peaminegi: hinna ja headuse suhe. Kalleim valik on 26 000-eurone, odavavaim 20 000ne. Varasem kogemus lubab väita, et kallim on parem. Seega: autot on, aga ka hinda on. Valik jääb teile.