Ma saan aru, et meie infrastruktuuri parenduseks ja transiidi elavdamiseks oleks see trass oluline. Kuid millise hinnaga? Täna anname oma maad ja majad ning sõidame üle inimestest, öeldes, et see elavdab meie transiidiäri ja loob töökohti, homme aga tuleb silmad lahti teha ning tunnistada, et seda transiiti ei juhi mitte meie, vaid hiinlased ja muude rahvaste esindajad. - Kas nii?

Olen saanud vallavanemana piisavalt telefonikõnesid, kus ennast tagasi hoidmata öeldakse otse näkku, mis arvatakse vallavalitsusest ja vallavanemast, kuna need ei tee midagi selliste asjade ärahoidmiseks ja rahva teavitamiseks.

Selgitan siis lähemalt. Vallavalitsus on siin elanikkonnaga samas seisus - olukorras, kus tegemist on maakonnaplaneeringuga, mida viib läbi Rapla Maavalitsus.

Eelmises vallalehes edastasime teate (pool lehekülge), mille Rapla Maavalitsus oli just teavitamise eesmärgil meile saatnud. See sisaldas informatsiooni, et valminud on Rail Balticu raudtee trassikoridori maakonnaplaneeringu lähteseisukohad!

Seal on kirjas, et planeeringu eesmärgiks on leida raudteetrassile sobivaim koht, et planeeringu läbiviijaks ja koostamise korraldajaks on Rapla Maavalitsus ning kehtestajaks Rapla maavanem. Planeeringu dokumentide avalik väljapanek koos alternatiivsete trassikoridoridega kestab 2.-30. septembrini, mil on võimalik arvamusi ja ettepanekuid esitada.

See tärmin on kahtlemata tekitanud ärevuse võimalike trassikoridoride läheduses, kuna sellise olulise planeeringu, mis sisuliselt võib muuta paljude inimeste tavaelu ning tuua kaasa lausa elukohavahetusi, läbiviimisel on arvamuste avaldamiseks kõigest napp kuu.

Niisamuti algas protsess ka vallavalitsustes, kus maavanema 09.08.2013 omavalitsustele saadetud kirjas küsiti arvamust võimalike trassikoridoride asukohtade kohta ja anti vastamiseks 6 (kuus) tööpäeva.

Juuru Vallavalitsus oma 15.08.2013 vastuses välistas trassikoridorid 8B ja 9B, millised on planeeritud läbima Pirgu ja Seli küla asumeid, ja otseselt on näha, et need ei sobi mingitel tingimustel. Ainsaks sobivaks koridoriks, mis ei läbi Juuru vallas ühtegi majapidamist selliselt, et see otseselt puudutaks elamumaad või siis ajalooliselt väljakujunenud elukeskkonda, on hetkel välja pakutud koridor, mis kannab tähist 9A.

Vallavalitsus oleks võinud jätta vastamata, kuid kas see olnuks parem lahendus? Samamoodi on küsitud täna avalikkuse arvamust. See on vabatahtlik tegevus, ka seda informatsiooni kogub maavalitsus otse küladelt, asutustelt, ettevõtetelt ja vallavalitsused ei oma täielikku ülevaadet sellest, mida inimesed, ettevõtted või külad maavalitsusele avaldavad.

Mõnes piirkonnas on tegevus koordineeritum, mõnes vähem. Kuid hea oleks, kui see info oleks omavalitsuste piires olemas ja teada, mida piirkonnas protsessist ning tulevikust arvatakse.

Oleme koos Juuru Vallavolikogu keskkonnakomisjoni, Juuru Vallavalitsuse ja Härgla-Pirgu-Seli piirkonna elanikega leppinud kokku, et pärast avalikku arutelu, mis toimub 11. oktoobril Kohila Gümnaasiumis, peame looma koostöögrupi, mis saab kohaliku kogukonna arvamuse kujundajaks ja suudab seda ka vallavolikogule, Rapla Maavalitsusele ning planeeringu koostajatele põhjendada.

Nägemiseni avalikul arutelul!

____________________________________________________________
Lähteseisukohtade ja KSH programmi avalikud arutelud toimuvad:
1. Rapla valla ja maakonna uhine avalik arutelu toimub 07.10.2013 kell 18.00 (asukoht Rapla Maavalitsus, Tallinna mnt 14, Rapla)
2. Kehtna ja Jarvakandi valdade uhine avalik arutelu toimub 08.10.2013 kell 18.00 (asukoht Kehtna Pohikooli II krs saal, Staadioni 16, Kehtna)
3. Raikkula valla avalik arutelu toimub 09.10.2013 kell 18.00 (asukoht Raikkula Valla Vabaajakeskus (Lipa kool), Lipa kula)
4. Marjamaa valla avalik arutelu toimub 10.10.2013 kell 18.00 (asukoht Valgu Pohikool, Valgu kula)
5. Kohila ja Juuru valdade ühine avalik arutelu toimub 11.10.2013 kell 18.00 (asukoht Kohila Gümnaasium, Kooli 1, Kohila)