Põhjalikke selgitusi andis ja vastas kohale tulnud kodanike küsimustele Rapla maavalitsuse arengu- ja planeerimisosakonna nõunik Veiko Rakaselg.

Arutelul selgus, et suurema maaala Raikküla vallas võtavad enda alla trassikoridorid 7A ja 7C, minimaalselt läbib valda 7B. Trass 7A läbib unikaalsete loometsadega Kuusiku-Raikküla piirkonda; möödub lähedalt Tõrasoo looduskaitsealast; läbib Salavalge-Tõrasoo 1 variala; läbib rohevõrgustikku ja väärtuslikku niitu ning suurimetajate rändekoridori.

Raudteetrass poolitab Raikküla valda ja sellega mõjutab oluliselt kohalike elanike ja kogukonna elu: lõhub looduskooslusi ning piirab oluliselt paljude elanike ja loomade igapäevast liikumist, võib kaugendada elanike jaoks mitmeid elukondlikke teenuseid, töökohti ja vahemaid ning suurendada transpordikulusid.

Arvestades riigi huvi; raudtee ehitamise eeldatavat maksumust; Raikküla valla geograafilist asendit; vallakodanike ettepanekuid, ei saa Raikküla vallavolikogu välistada kõiki trassialternatiive valla territooriumil, kuid soovib, et planeeritav raudtee ei häiriks kohalike elanike elukeskkonda ja kahjustaks loodust võimalikult vähe.

Raikküla vallavolikogu, tutvunud Rail Balticu trassi asukoha esialgsete trassialternatiivide valikuga, ära kuulanud valla kodanike, maaomanike ja vallavalitsuse seisukohad ning tuginedes põhiseadusele, planeerimisseadusele, kohaliku omavalitsuse korralduse seadusele, kehtivale valla üldplaneeringule ja arengukavale, NÕUAB, et planeeringu koostamisel:

* ei planeeritaks raudteed trassialternatiivile 7A, mis kahjustab kõige rohkem kohaliku omavalitsuse toimimist ning vallakodanike ja maaomanike huve;

* eelistatakse trassi 7B ja 7C kui kõige vähem valla kodanike huve kahjustavaid;

* arvestatakse õiglane kompensatsioon nendele kinnistuomanikele, kelle maadele raudtee ehitatakse;

* lähtutakse avalikest ja kodanike tasakaalustatud huvidest.