Kasvanud on ka huvi raamatute ja lugemise vastu, ütles Saks. Kuigi kooli raamatukogus kehtib reegel, et raamat tuuakse siis tagasi, kui see on läbi loetud, pole veel ühtegi laenutatud raamatut tagastamata jäetud ning lapsed räägivad sellest, mida lugesid, meeleldi.

Kui võrrelda õpilaste lugemiseelistusi, siis selle järgi on pilt selline, et vanemad klassid käivad ikka kohustuslikku kirjandust küsimas, väiksemad aga tahavad uusi raamatuid laenutada ja uurivad, kas midagi uut on juurde tulnud.

Raamatute rohkusega uus kogu veel uhkustada ei saa, küll tellitakse neid kogu aeg juurde. „Aga mitte ainult tellimise pärast, valime ikka põnevamaid raamatuid ja vaatame ka seda, et lapsed saaksid midagi kasulikku ja õpetlikku lugeda."

Raamatukogu elu mitmekesistavad igasugused teemanädalad, mida õpilased hoolsalt üles joonistavad. Nii on raamatukogu knopkatahvlil, mis on ühtlasi üks raamatukogu 180 kraadi pöörlevast uksest, laste joonistused porganditest ja sõpradest. Veel on kogus kriiditahvel ja markeritahvel. Nimetatud tahvlid on pöörlevateks usteks, samas saab sinna ka igasugust olulist infot üles riputada.

Veidi üle kuu aja avatud olnud raamatukogust on saanud omamoodi „turismiobjekt", mida käiakse vaatamas ka teistest koolidest.

Küsin raamatukoguhoidjalt, kas sellistes tingimustes töötamine on iga raamatukoguhoidja unistus. „Jaa, siin on ruumi, valgust ja lapsi. Varem oli meil ruumi ainult kolme ruutmeetri jagu, nüüd on 130 ruutmeetrit ja sellist asja ei ole, et kedagi raamatukogus ei oleks. Siin tehakse tunde ja siia tulevad hea meelega ka pikapäevarühma lapsed," ütles Saks. Kuigi raamatukogus on kohad arvutite jaoks, ei ole neid raamatukokku toodud, sest eelkõige on eesmärk see, et lapsed raamatukogus tõepoolest raamatutega tutvust teeksid.
_____________________________________________

Kooli direktor Tarmo Valgepea:
„Nii raamatukogu loomise idee kui ka selle, milline ta välja peaks nägema, mõtles välja kooli meeskond. Praegu võin öelda, et selle, mida tahtsime, ka saime. Olen tulemusega väga rahul. Niisamuti saab kiidusõnu öelda uue aula kohta, mille akustika on suurepärane eri kontsertide tegemise jaoks. Võib öelda, et suurepärane akustika on justkui ehitajapoolseks boonuseks meile. Aula annab lastele võimaluse rohkem tegelda näitemänguga, meil on koolis kaks näiteringi õpetajat. Kõikidel esinejatel on nüüd palju rohkem võimalusi ja ka esinemisrõõmu. Samuti on siin oluline esteetiline kasvatus. Kui laps harjub ilusa keskkonnaga enda ümber, hakkab ta sellele ka ise tähelepanu pöörama ja suureks kasvades enda ümber loodetavasti ise ilu looma."