Kiirustel 4 kuni 30 km/h töötav SCBS kasutab takistuste tuvastamiseks pikalainelise infrapunakiirgusega töötavat laserlokaatorit. Kui teele tekib takistus, valmistub süsteem avariipidurduseks, viies piduriklotsid ketastele nii lähedale kui võimalik.

Kui autojuht kokkupõrke vältimiseks midagi ette ei võta, rakendab SBCS ise pidurid ning minimeerib mootori võimsuse ("võtab gaasi maha").

Mazda sõnul on teatud asjaolude kokkulangemisel võimalik, et SBCS takistust ei avasta. Avalikelt teedelt ei olevat küll teada ühtki õnnetust, milles süsteem süüdi oleks. Kõnealuse juhtumi põhjuste väljaselgitamiseni on turvavarustuse demontratsioonid peatatud.

"Elektroonilisi juhiabisid pimesi uskuda ei või. Rooli ja tooli vahel peab ikka paras ports tervet mõistust säilima," võtab uudise vahendanud autoportaal Whatcar.ee juhtumi kokku.