Bussijuhid on mures maakonnaliinide kvaliteedi pärast
Transpordi Ametiühing saatis maanteeametile möödunud nädalal pöördumise, milles toodi välja peamised puudujäägid riigihangete tingimustes. Näiteks võidetakse ametiühingu väitel hanked üha sagedamini hinnapakkumistega, mille puhul on ette teada, et ots-otsaga kokkutulemine pole võimalik, kirjutab Harju Elu.
Bussijuhtide sektsiooni koordinaatori Aare Kübarsepa sõnul loovad firmad skeeme, millega välditakse tööandjale määratud kohustuslikke töötasu tingimusi. "Levinum praktika sellise kokkuhoiu saavutamiseks on bussijuhtidele töölepingute asemel käsunduslepingute pealesundimine ning nende viimine osalise koormusega tööajale, kuigi töö iseloom ja aeg nõuaksid täistööajaga töölepingut," lisab ta.
Maanteeamet aga ei nõustu oma vastuses ametiühingu väitega, mille kohaselt oleks ühistranspordi riigihangetel tegemist massiliste alapakkumistega, mis ei võimalda osutada teenust ettenähtud kvaliteediga.
"Samuti ei ole riigihanke ega avaliku teenindamise lepingute tingimustega seatud tingimusi, mis sunniksid bussijuhtidele töölepingute asemel peale käsunduslepingute sõlmimist või osalisele tööajale viimist," kirjutab Lauri Lugna, kes on maanteeameti peadirektori asetäitja liiklusohutuse ja ühistranspordi alal.
Loe pikemalt Harju Elust.