Seepärast sai mõlemad võimalikud nö kõndimise trajektoorid üle mõõdetud ja tulemus oli järgmine: uus kergtee on minimaalselt 2 meetrit lühem kui Raudtee tänavat mööda minnes. Kui minna mööda Raudtee tänavat ja ületada Vabaduse tänavat risti teega, siis on uut kergteed pidi teekond veelgi lühem kui 2 meetrit.

Turvalisuse seisukohalt on üheselt selge, et uus kergtee on tehtud oluliselt rohkem ohutuks: Vabaduse tn ületamiseks on selleks mõeldud ülekäik, mis on valgustatud ja kahes suunas hea nähtavusega. Raudtee tänavat mööda minnes ei arvesta inimesed sellega, et nähtavus on üsna halb ja teed ületades on oht auto alla jääda.

Torupiirded raudteeülekäigukoha juures uuel kõnniteel on küll veidi ebamugavad, kuid see- eest sunnivad need pöörama tähelepanu sõitvale rongile. Torud on paigaldatud vastavalt määrusele ja eesmärgiga, et hajevil mõtetega jalakäijat tähelepanelikkusele ja jalgratturit oma sõiduriistalt maha tulema sundides kaitsta kõige kallimat, mis meil on - inimelu. Novembri lõpus saavutati Tehnilise Järelevalve Ametiga kokkulepe, et mingil määral nihutatakse torupiirdeid detsembri keskpaigaks raudteeülekäigu ületamiseks mugavamaks.

Turvalist raudteeülekäigu ületamist!