Käesoleval õppeaastal juhindume järjekordselt uuendatud põhikooli ja gümnaasiumiseadusest, mis kaotas kolme õppesuuna nõude gümnaasiumiastmes ja muutis oluliselt gümnaasiumi lõpetamise tingimusi. Gümnaasiumi lõpetaja peab sooritama kolm riigieksamit, milleks on eesti keel, võõrkeel ja matemaatika. Kuna gümnaasiumi matemaatika jaguneb laiaks ja kitsaks kursuseks, saab lõpetaja valida, kumma suuna põhiselt ta soovib eksamit sooritada. Võõrkeele eksamit on võimalik sooritada rahvusvahelise taseme eksamina.

Lisaks riigieksamitele tuleb kaitsta uurimustöö ja sooritada ka koolieksam. Viimane hõlmab sotsiaal- ja loodusaineid. Õpilane koostab ja kaitseb uurimustöö XI klassis.

Põhikooli lõpetamise tingimusena on lisandunud kohustuslik loovtöö kolmandas kooliastmes. Vastavalt Iisaku Gümnaasiumi õppekavale peavad õpilased selle sooritama 8. klassi kevadel. Sel õppeaastal juhendavad loovtöid õpetajad Diana Aunap, Kati Kama ja Andrus Viirmaa. Põhikooli lõpueksamite osas muutusi ei ole. Kõik õpilased peavad tegema eesti keele ja matemaatika eksami ning ühe valikeksami.

Uus õppekava, mis rakendub täies mahus käesolevast õppeaastast, seab nii õpetajate kui õpilaste ette uued ülesanded. Et aidata õpilastel valmistuda loovtöö koostamiseks ja lõimida erinevaid õppeaineid, alustasime sel õppeaastal loovusõpe kui valikaine õpetamist 5. klassis. See annab erinevaid võimalusi nii käeliseks tegevuseks kui ideede genereerimiseks, samuti meeskonna- ja individuaalseks tööks, aitab kaasa iseseisvuse ja otsustamisjulguse kujunemisele.

Gümnaasiumiastmes tuleb kindlasti rohkem tähelepanu pöörata valikainetele. Kahjuks meist mitteolenevatel põhjustel lõppes piirivalve eelkutseõpe ja kuna see selgus lõplikult alles vahetult enne uue õppeaasta algust, oli keeruline leida kiiresti alternatiive. Esialgsed lahendused vajavad korrektiive ja me jätkame sellel suunal tööd. Praegu on võimalik õppida meediat, riigikaitset, sporditeooriat, rakendusbioloogiat, geoinformaatikat, filosoofiat, majandust ja ettevõtlust.

Riiklik õppekava seab olulisele kohale õpilaste koormuse vähendamise läbi erinevate õppeainete lõimimise ja toetava hindamise. Käesoleval õppeaastal oleme keskendunud õpetajatega toetava ja kujundava hindamise põhimõtete läbitöötamisele ja nende järkjärgulisele rakendamisele.

Selleks läbis grupp õpetajaid eelmisel õppeaastal vastava koolituse ning jätkab nüüd oma kooli õpetajate koolitajana. Selles töös osalevad kõik õpetajad ning see aitab kaasa ka tihedamale koostööle erinevate aineõpetajate vahel.

Õppimine ja õpetamine on kahepoolne protsess, mis eeldab osapoolte head koostööd, vastastikuseid kokkuleppeid ja nendest kinnipidamist, samuti üksteise mõistmist ja toetamist. Ainult siis võime loota osapooli rahuldavat tulemust ja tunda rõõmu tehtu üle. Tänapäeva üha kiirenevas elutempos ja kasvavas infotulvas on noorel inimesel keeruline leida oma kohta, keskenduda ja süveneda. Sageli jääb puudu tahtest, motivatsioonist ja soovist ennast pingutada konkreetse eesmärgi nimel. Toetav õpikeskkond on siinkohal väga oluline. Meie tahame oma koolis just seda õpilastele pakkuda.