"Iisaku gümnaasiumis (siis oli Iisaku keskkool), Tartu ülikoolis ja Tallinna ülikoolis."

Milline õpilane Te olite?

"Õppisin hästi, aga muidu selline tavaline - piisavalt aktiivne, piisavalt organiseerija, piisava protestivaimuga. Käisin olümpiaadidel, tegutsesin Punase Risti vallas ja kuulusin ka komsomolikomiteesse (see oli siis õpilasesindus)."

Kelleks Te tahtsite väikesena saada?

"Tahtsin saada õpetajaks või arstiks, rohkem siiski õpetajaks."

Kuidas sai Teist õpetaja? Miks otsustasite just selle eriala kasuks?

"Mäletan hästi, et selle otsuse tegin 4. klassis. Mul oli väga kuri esimene õpetaja, kes õpetas meid neli esimest kooliaastat. Ma mõtlesin tookord täpselt nii, et minust saab õpetaja ja mitte iialgi niisugune nagu tema."

Kui kaua Te olete õpetajana töötanud?

"Praeguseks juba 31,5 aastat."

Mis võiks olla Teie suurim väärtus õpetajana?

"Ma arvan, et ma suudan ikka veel meenutada oma noorust ja oma kooliaega ning seetõttu oskan õpilasi mõista, kuigi seda ei saa alati välja näidata, sest mõnikord ei mõista õpilased seda õigesti."

Teie ülesanne on õpetada lapsi, mida on lapsed teile nende aastate jooksul õpetanud?

"Seda, et inimesed on üldiselt ilusad ja head ning et igaüks on andekas omal moel."

Tooge välja õpetaja ameti suurimad plussid ja miinused.

"Plussid: Vaba suvi on hindamatu väärtus, aga ega ilma selleta suudakski õppeaasta pingetest taastuda. Noortega koos saab jääda hingelt nooreks. Mulle lihtsalt meeldib mu töö ja sel on hea enesetunde jaoks tohutu väärtus. Bioloogiaõpetajana pean pidevalt ahmima uusi teadmisi, sest see teadus muutub ju tundidega. Võimalus pidevalt õppida (mulle väga meeldib õppida).

Miinused: Kõik see uus, mida hariduse vallas praegu tehakse, tuleb ju tööna õpetajatel ära teha. Paljud lapsevanemad on muutunud kooli suhtes ülimalt kriitiliseks, lausa vaenulikuks ja see teeb õpetaja töö sageli väga raskeks, kohati mõttetuks. Üldsuse kriitiline suhtumine õpetajatesse."

Meenutage oma lemmikõpetajat kooliajast - milline ta oli, mida olete temalt õppinud?

"Minu vene keele õpetaja, kes oli väga hea ja väga suure südamega, kes alati meid mõistis ja kaitses, aga ei teinud iial hinnaalandust, kui oli vaja vene keelt õppida.

Tema ei käinud iial meie peale kaebamas, vaid lahendas probleeme neid meiega arutades, samal ajal meid kasvatades.

Jumaldasin ka üht oma klassijuhatajat, aga paraku nüüdseks on selgunud, et ta ikkagi kaebas meie peale juhtkonnale ja see tegi haiget."

Viimasel ajal on palju kajastust leidnud fakt, et Eestis on puudus noortest, kes sooviksid õpetajaks saada. Kas Teie arvates õpetajaks sünnitakse või õpitakse? Kuidas innustaksite noori seda ametit valima?

"Õpetajaks peab tahtma saada. Ma arvan, et need, kes seda tahavad, need selleks ka saavad, õpivad, lähevad kooli ja jäävad.

Ma pean ikka nõustuma rohkem sellega, et õpetajaks sünnitakse või siis saadakse palju varem kui õpetajaks õppima hakatakse."


Elina Libek 12. klassi õpilane