Häälikuseade tundides käivad need lapsed, kellel on probleeme mõne hääliku hääldamisega. Nendes tundides käib üks laps korraga, tund kestab kuni 20 minutit. Häälikuseade puhul on väga tähtis lapse individuaalne töö kodus koos vanemaga nende materjalide järgi, mida logopeed on andnud. Suur roll on ka lapse vanusel. Tulemused on paremad ja kiiremad, kui tööd alustada võimalikult vara. Meie lasteaias alustatakse tööd häälikuseadega, kui laps on nelja-aastane, kuid see ei ole reegel. Alati tuleb lähtuda konkreetsest lapsest ja tema vajadustest. Väga hästi sujub lasteaia ja kooli vaheline koostöö.

Kuna töötatakse ühises majas, siis saavad nii mõnedki mured lahendatud juba eos, ühiselt õpetajate ja lasteaiaõpetajatega toimuvad ümarlaua koosolekud, ühendatud pedagoogilise ja õppenõukogu koosolekud.

Koolilogopeed ei tegele vaid lugemis- ja kirjutamisraskustega, vaid ka hääldamise, eneseväljenduse, funktsionaalse lugemise, psüühiliste protsesside (taju, mälu, mõtlemise) arendamisega, motoorikaga (eriti peenmotoorikaga), käelise tegevuse, mängu õpetamise ja ka teadmiste andmisega. Eriti tähtis on mäng ja läbi selle õppimine. Kõnearenduse tundides arendatakse lapse suulist väljendusoskust, kuulamis- ja tähelepanuoskust.

Kõnearenduse eesmärkideks on laiendada lapse sõnavara, arendada kõneloome ja kõnetaju operatsioone.

Nendes tundides tegeldakse sõna, lause, vajadusel hääldamise, foneemikuulmisega, samuti verbaalse lühimälu ja optilis- ruumilise taju arendamisega. Kõneravi tundides käivad õpilased, kellel on raskusi/probleeme lugemise ja kirjutamisega.

Nendes tundides kasutatakse erinevaid õppemeetodeid laste kuulamis- ja tähelepanu oskuse, suulise väljendusoskuse, lugemis- ja kirjutamisoskuse arendamiseks. Suurt rõhku pööratakse häälikanalüüsile, suunatakse õpilasi häälikute õigele hääldamisele. Tähtis on häälikute võrdlev hääldamine (lühike, pikk, ülipikk). Last toetav töö tundides on arendav ja jõukohane. Väikeses rühmas töötades on laps tähelepanu keskpunktis ja tunneb ennast kindlalt, see aitab tõsta lapse enesehinnangut.

Lapsevanematel on võimalus konsulteerida logopeediga, saades juhiseid, kuidas oma last kodus paremini aidata.

Kui laps hakkab käima logopeedi tundides, siis tuleb seda teha regulaarselt, kuna tulemusi annab ainult järjepidev töö. Raskustes algkoolilaps vajab väga vanema toetust ja abi õppetükkide tegemisel.

Tema iseseisvus on näiline. Andke oma lapsele võimalus rääkida oma rõõmudest ja muredest.

Uneajaks ei tohiks jääda lahendamata pingeid. Ärgem unustagem ulatada lapsele mõnusaid lasteraamatuid!

Ainult kannatlik koostöö (lapsevanem - õpetaja - logopeed) aitab last tema raskustest üle ja viib edule.

Kõik me oleme erinevad: mõtetelt, tegudelt, tundmustelt. Kõik me oleme võrdsed: ei ole halvemaid ega paremaid, on vaid teistmoodi huvitavaid. Kõik me teeme vigu - kui kõik oleks selge, poleks koole enam tarvis.