FOTO: Foto: Oliver Hainsalu
Meil kõigil olid eelmise aasta kevadel mõisakooli suhtes oma ootused. Kooli kasuks rääkis mitu tegurit: väiksem õpilaste arv klassis, mis võimaldab õpetajal pöörata lastele rohkem individuaalset tähelepanu, inglise keele süvaõpe eelkoolist alates ning kindlasti turvaline ja salliv sotsiaalne keskkond - kuna lapsi on vähem ja kooli kontakt lapsevanematega on tihe, ei ole mõisakoolis anonüümsust ja võimalikele probleemidele saab kiiresti reageerida. Meil oli ka kõhklusi.
Eelkõige tekitas küsimärke usuõpetuse tund ja kristlike vaadete mõju lapse arengule, kuna allakirjutanud end usklikuks ei pea. Samuti ei teadnud me, kuidas hakkab toimuma laste toitlustamine ja väljastpoolt Kohilat tulijaile tegi muret transpordiühendus. Võime kinnitada, et meie ootused on saanud kuhjaga täidetud ning praeguseks on peamised kõhklused osutunud asjatuks.
Mõisakool lähtub oma tegevuses Tallinna vanalinna hariduskolleegiumi ja Püha Miikaeli kooli kontseptsioonist ning koostöö nendega on väga hea. Tunneme, et oleme lapsevanematena tihedalt kooli tegemistesse kaasatud. Oleme saanud osaleda õpikeskkonna kujundamises ning kogenud kooli paindlikku ja avatud suhtumist. Lapsevanemal on alati võimalus küsida ja koolis toimuvast vahetult osa saada. Nii võime oma kogemustele tuginedes kinnitada, et usuõpetuse tund õppekavas ei tähenda seda, et lapsi kasvatatakse usklikeks. Usuõpetuse eesmärk on eelkõige teadmiste andmine, mis omakorda loob eeldused maailmavaatelisteks valikuteks. Lastele õpetatakse inimlikke põhiväärtusi ja sallivust erinevuste suhtes.
Koolil on väga ilusad ruumid väärikas keskkonnas. Kool on raudteejaama lähedal ning rongiühendus nii Rapla kui ka Tallinnaga sobib laste ajakavasse hästi. Meile meeldib, et lapsed teevad iga päev värskendava jalutuskäigu Omamoodi kohvikusse, kus neile pakutakse toitumisspetsialisti koostatud menüü põhjal valmistatud tervislikku lõunasööki.
Mõisakooli õpetajad on isiksustena lastele eeskujuks. Peale klassiõpetajate tegelevad lastega ka väga head kunsti-, muusika- ja kehalise kasvatuse õpetajad. Üks kehalise kasvatuse tund nädalas on poistele ja tüdrukutele eraldi - tüdrukutele võimlemine ja poistele judo.
Lapsed on kooli oodatud, nad usaldavad õpetajaid ning julgevad neile oma muredest rääkida. Õpetajad on pühendunud ning panustavad hingega, infovahetus on kiire ja vahetu. Kaks korda aastas saame õpetajatelt lapse kohta põhjalikku tagasisidet, mis annab peale aineoskuste ka teavet lapse sotsiaalsete oskuste kohta - kuidas ta teistega läbi saab ja erisugustes olukordades käitub, millised on tema tugevad küljed ning mis vajaks arendamist.
Mõisakoolil toimub palju kooliväliseid üritusi, kuhu lapsevanemaidki alati osalema oodatakse. Nii näiteks oli hiljuti meeleolukas perepäev, kus kõik pered esinesid etteastega, samuti on käidud teatris, Riigikogus, loomaaias, ujumas, piknikul jne. Jõulude ajal esinesid lapsed näidendiga Kati kodus ja Hageri hooldekodus. Mõisakooli õppemeetodid on põnevad, mitmekesised ja inspireerivad.
Tehakse palju grupitöid, mis õpetavad lastele peale aineteadmiste ka meeskonnatööd, teistega arvestamist ja kaaslaste toetamist. Lastele on käinud tundi andmas pime õpetaja. Tänu sellele oskavad lapsed selliseid inimesi märgata ning neile vajaduse korral abi pakkuda.
Mõisakooli rütm on rahulik ja turvaline. Hindeid ei panda, kiitust väljendavad sümbolid ja naerunäod.
Lapse sooritust mitte ei võrrelda keskmisega, vaid tunnustamise mõõdupuuks on laps ise, tema enda oskused ja võimed. Nii tekib kõigil lastel võimalus olla tubli ja eduelamus innustab veelgi rohkem pingutama.
Mõisakooli lastel on aprillikuus täiendav koolivaheaeg, mis jagab koolikoormust ühtlasemalt, nii et lapsed ei väsi kevadel väga ära.
Kokkuvõttes kinnitame, et oleme väga rõõmsad selle üle, et meie lastel on võimalus käia Kohila mõisakoolis.
Kool areneb ja kasvab jõudsalt. Julgustame kõiki lapsevanemaid Kohila mõisakoolile panustama.
Ave Kala, Vaido Kala, Eva Rauert, Leho Kokk, Liis Mäesalu, Mari Kummer, Kaidi Mäekivi, Gerd Mäekivi, Annika Torjus, Maria Viikmaa, Helen Link