Vello Jõgisoo: Tõenäoliselt pole ma paar viimast aastat ühistranspordiga sõitnud. Põhjus on selles, et tavaliselt on ka töö asjus pidevalt vaja ringi liikuda ja siis saab autoga kiiremini toimetused toimetatud. Muidu võiksin kodust bussiga tõepoolest rahulikult tööle sõita.

Harku valla sotsiaalmeedias pahandasid elanikud, et vald ei võimalda koolilastel kõik üheksa koolikuud tasuta sõitu nagu varem, vaid maksab ainult kaheksa kuu eest; Viimsi vallast tuli teade, et vald maksab õpilaste ühistranspordi kasutuse täielikult kinni. Kuidas on Harjumaal üldiselt õpilaste transport korraldatud?

Harju ÜTK esindajad käisid ka ise Harku vallas nende “pahandajatega” kohtumas. Usun, et mitmed tekkinud probleemid said selgemaks. Üldiselt on aga nii, et iga vald korraldab õpilastransporti vastavalt oma vajadustele, lähtudes võimalustest. Kus makstakse see kinni ainult valla piires, kus õpilase sõit ka Tallinnas, juhul kui õppur linnas õpib.

Milles näete ühistranspordi arengut?

Perspektiivis peaks kogu Harjumaa ühistransporti – nii avalikke bussiliine, kommertsliine kui rongiliiklust – korraldatama ühest kohast. Sellega väldiks olukorda, kus kõigepealt korjab reisijad peale omavalitsuse transport, viie minuti pärast peatub samas paigas kommertsvedaja ja lõpus tuleb avalik liin. Transpordikorraldus peab meie piiratud ressursside juures olema ökonoomsem.

Muret tekitavad bussijuhi ja reisija vahelised nn otsetehingud. Selliste tehingute vähendamiseks varustame lähikuudel kõik Harjumaa avalikel liinidel sõitvad bussid kaameratega. Tagamaks reisijatele paremat teenindamist plaanime 2014. aasta lõpus korraldada ka bussijuhtidele koolitusi.

Loe täispikka intervjuud Harju Elust.