10.11.2016, 00:00
Karaskite järeletegemine valmistab väikeettevõtjale tõsist muret
Kui oled oma kaubamärgi nullist üles töötanud ja avastad, et endine koostööpartner pakub ka sarnaseid tooteid, on ehmatus ja pettumus suur.
FOTO:
Nii juhtus Liina Virolaineniga, kes on õppinud toitumisnõustajaks ja pööras kire toidu vastu oma põhitööks. Kolm aastat tagasi otsustas ta turule tuua unustuse hõlma vajuma kippuva vana hea asja – karaski. Tänavu augusti lõpus nägi Virolainen esimest korda, et tema toode on järele tehtud – Lüübnitsa laadal müüs üks Kanepi proua rukki-mustikakaraskit. Teise sahmaka külma vett sai naine kaela Lindora laadal, kus märkas, et Paadi Pagar oli väljas lisaks oma leibadele ka tema karaskitega. Ta rääkis ka juristiga, kuid karaski retsepti ei ole võimalik patenteerida. Ametlikult ei saa ta mitte midagi teha, ja see on ka üks põhjus, miks ta ei teinud kirjalikku lepingut. Toiduliidu juhataja Sirje Potisepp ütles, et kopeerimine on tootearenduses väga oluline teema, ning see, kes uue ja väga maitsva tootega kõige esimesena turule tuleb, riisub koore. Käiakse välismessidel ja vaadatakse, mida teised teevad.