16.05.2018
13.06.2018, 21:00
Perearsti nõuandeliinilt 1220 saab abi ka öösel
Tervisemure võib tabada ka öösel, nädalavahetusel või reisil. Perearst on alati parim esimene nõustaja. Tema teab sinu tervise ajalugu ja oskab soovitada, kuidas edasi käituda.

Nõuandeliini töötajad tegelevad iga päev ka ravimeid puudutavate küsimustega. 1220 võib helistada näiteks siis, kui on ununenud, mitu korda päevas tuleb ravimit võtta.
FOTO:
Nädalavahetusel või öösel saab kiirelt ja mugavalt abi perearsti nõuandeliinilt 1220.
Nõuandetelefonile vastavad pika kogemusega meditsiinitöötajad 24 tundi ööpäevas, ka nädalavahetustel ja riigipühadel. Kõnedele vastatakse nii eesti kui vene keeles. Abi saavad kõik helistajad, ka ravikindlustuseta inimesed ja välismaal elavad eestimaalased. Helistaja tasub tavakõne hinda vastavalt enda telefonioperaatori hinnakirjale.
Kui tervisemure on eluohtlik või haigus võib kiirelt süveneda, tasub pöörduda erakorralise meditsiini osakonda (EMO). Kui kahtlete, võiks esmalt küsida nõu telefonilt 1220.
Eluohtlikus olukorras helistage alati 112. Kui olete helistanud nõuandeliinile 1220 ja kõne ajal selgub, et tarvis on vältimatut arstiabi, suunatakse kõne edasi numbrile 112. Sealt saadetakse vajadusel välja kiirabi.
Kirjelda muret täpselt
Kirjeldage perearsti nõuandeliinile 1220 helistades muret võimalikult täpselt.
- Võimalusel ja vajadusel kraadige ennast või abivajajat enne helistamist (eriti oluline väikelaste puhul).
- Võimalusel ja vajadusel mõõtke vererõhku (ja pulsi-sagedust) ning pange paberile kirja.
- Pange kirja, milliseid ravimeid võtate. Nõustaja võib küsida ravimite toimeainete kohta.
- Varuge telefoni kõrvale paber ja pliiats, et kirjutada üles juhised koduseks raviks.
Millise murega helistada?
Kahtluse korral tasub alati helistada ja nõu küsida. Ka teadlikel inimestel läheb ärevates olukordades meelest, mida teha põletuse korral või millised on õiged vahendid lapse palaviku leevendamiseks.
Nõuandeliini töötajad tegelevad iga päev ka ravimeid puudutavate küsimustega. 1220 võib helistada, kui on ununenud, mitu korda päevas tuleb ravimit võtta. Enne helistamist vaadake kindlasti üle enda ravimi toimeaine.
Oluline teada
Õhtuti ja pühade ajal on liinile rohkem helistajaid. Siis on perearstikeskused suletud ja perearstid ei ole kättesaadavad. Kui helistajaid on palju, võib liin suunata teid ootele. Kui küsimus ei ole kiireloomuline, võib ootamise asemel mõne aja pärast tagasi helistada. Helistades kuulete esmalt sissejuhatavat teksti ning seejärel saate ühenduse kõnekeskusega.
Helistades lauatelefonilt lühinumbrile 1220, on esimesed viis minutit tasuta (v.a Elisa ja Tele2 võrgust). Pärast viit minutit tasub helistaja kõne eest kohaliku kõneminuti hinna aluse.
Helistades mobiililt lühinumbrile 1220, tasub helistaja kõne eest alates esimesest minutist telefonioperaatorite hinnakirjade alusel (Telia – 0,2278 €/min, Tele2 – 0,23 €/min,
Elisa – 0,30 €/min [seisuga 29.03.2018]).
Helistades mobiililt lühinumbrile 1220, tasub helistaja kõne eest alates esimesest minutist telefonioperaatorite hinnakirjade alusel (Telia – 0,2278 €/min, Tele2 – 0,23 €/min,
Elisa – 0,30 €/min [seisuga 29.03.2018]).
Soovitame Sulle
Sisuturundus