Üliküllusliku valikuga Eesti kaubandus jätab ostja soovid märkamata
Kaubanduses valitsevast teravast konkurents hoolimata pingutavad Eesti poed ja kaubandusketid klientide võitmise nimel üksteisest eristumiseks väga vähe, tõdes Marketingi Instituudi tegevjuht Anu-Mall Naarits.
Jaekaupmehed kasutavad samu tarnijaid, müüvad sama kaupa, kuid arusaamist, kes on klient, millised on tema ootused ja mida talle pakkuda, kohtab harva.
Kaupluste riiulitel leidub tuhandeid – kümneid tuhandeid kaubaartikleid. Kuidas praegu kaupmehed rakendavad võtteid, mis inimest soovitud kauba juurde paremini suunaksid?
Poed peaksid tänasest oluliselt rohkem mõtlema sellele, kuidas teha kaupa inimestele rohkem kättesaadavaks. Poode külastab väga palju erineva vajadusega inimesi, mis tähendab, et turg on väga killustunud. Paljud oleksid tänulikud oma vajaduste arvestamisega.