“Haapsalu–Noarootsi trassil tehti esimene uuring 20. jaanuaril, kuid jääolud ei olnud head, esines pragusid ja poorset jääd, laevateel oli jää paksuseks napilt 14 cm,” rääkis transpordiameti Lääne teehoiu osakonna juhataja Hannes Vaidla. Nüüd kui kümnepäevane sula on möödas ja prognoos näitab külmakraade, on selle nädala lõpus kavas teha järgmine uuring.

Laaksaare–Piirissaare trassi uuringust selgus, et sealgi ei vasta jää paksus nõutud tasemele. Praegu on trassikoridoris kohati vett, mis takistab täiendava uuringu tegemist.

Vaidla sõnul on teistel trassidel veel vara uuringuid teha. Kuigi vahepealne sula lõi jää tekkeks soodsamad tingimused, aeglustab praegu õhukesele jääle sadav lumi mere külmumist. Vaja oleks 10–15 külmakraadi, et jää jõuaks jõudsalt pakseneda.

Lähipäevade külmade järel selgub, kas ja milliseid trasse saaks üldse avada. Suurematele trassidele nagu Heltermaa–Rohuküla ja Kuivastu–Virtsu jäätee rajamiseks on aeg juba otsa saanud.

“Kogemused näitavad, et kui 20. jaanuaril ei saa alustada uuringutega ehk trass ei ole jääga kaetud, neid enam avada ei jõua,” nentis Vaidla.

Loe täpsemalt Maalehe tänasest suurest talveennustusest, millega ilmataat meid lähikuudel kostitada plaanib.