Subaru Forester astub vajaliku, aga samas ka vallatu vidina vallas paraja sammu edasi. Istud autosse, vaatad armatuurlaua suunas ja selgub, et keegi nähtamatu vaatab sulle vastu ja küsib, kas sa tahad end kasutajana registreerida. Tahad jah.
Nii saab sinust prooviauto puhul üks neist viiest, kes rooli istumise järel ära tuntakse ja kelle tahtmise järgi seaded kohendatakse. Lihtne ja mugav.

Silmadest tundmisel on siiski ka teine pool. Nimelt vaatab auto sulle otsa kogu aeg. Lased pilgu alla, et oma armastatud mobiiltelefoniga (õieti läbi selle oma tõelise armastuse, Internetiga)) suhelda, kui auto juba kurjalt piiksatab ning sul silmad teele suunata palub. Turvaline, kuigi esialgu pisut tüütu. Aga aeg on selline, et juhi ja auto kooskõla leidmine käib nende mõnes mõttes vastandlike sihtide – kindlalt kohale jõuda või info ülekülluses avarii põhjustada – jõulise ühendamise kaudu. Peale jääb õnneks auto.

Tagurdad või sõidad tagurpidi?

Subaru läbi aegade müüdum mudel Forester on aga astunud vähemalt veel ühe sammu tuleviku suunas. Nimelt ei vaata ta ainult ette (seiravad silmad on esiklaasi ülaserva taga selgelt näha) ning sulle otsa, vaid ka tahapoole. Kui ikka ootamatult kiiresti tagurdama hakkad ja ootamatu takistus ette jääb, vajutab auto ise pidurile. Seega: tagurda, palun, piisavalt aeglaselt. Tagurdamine ja lihtsalt tagurpidi sõitmine on selle auto jaoks kaks erinevat tegevust.

Muidu on Forester selline, nagu temalt eeldad. Märja talve läbi elanud metsatee ei võta teda hingeldamagi. Ja oleme ausad, eks me koondu kõik üha enam linna suunas – nii mõttelt kui ka maateedelt. Muidugi võite aga Foresteriga julgesti ka metsa minna, kui
a) autot mudaseks ei karda teha
b) okstega külgi kriimustada ei karda

Turvaline on temaga nii siin kui ka seal. Ehk: metsateel ronimiseks lisab julgust nelikvedu ja kõrge kliirens, maanteel väga hea tulemus NCAP turvatestis. Täpsem sellekohane tiitel on „2019. aasta kõige turvalisem linnamaastur.“

Subaru esimene hübriid Euroopas

Välimus on sel uue Foresteri Euroopale mõeldud versioonil traditsiooniline, pigem esinduslik, kuigi mitte silmapaistev. Ka sisekujundus järgib seniseid tavasid. Muusika kõla on tänu bassikõlarile selline, et pead hakkama kontrollima oma emotsiooni ja gaasipedaali suhet.

Viimasega seoses: peaaegu ununes tõsiasi, et tegemist on hübriidautoga (kaheliitrine bensiinimootor pluss käigukasti integreeritud elektrimootor), mille puhul müüjad rõhutavad, et see on võimeline vedama ka napilt alla kahe tonni kaaluvat haagist.

Vihmasel ja pimedal hommikul oli selle autoga igatahes väga mugav ja turvaline sõita. Jah, seda võib nimetada „tundeks“, aga kas me saame siis tundeid alahinnata? Üks tunne siiski veel: lukku läheb auto ehk liigagi häälekalt.

Kui võtta nn alusmudel, saab ostja selle 32 900 euro eest, kõrgeim varustustase on 7000 eurot kallim.