Toetust näeb kodulehelt

Viimastel aastatel on sellega alustatud detsembris, kuid põhilised maksed jäävad aasta lõppu ja uue algusse.

Periood on pikk, kuna makseid on kümneid tuhandeid, aga igale taotlejale on tähtis teada, millal temale raha arvele laekub.

Kui toetus on määratud, ilmub selle kohta teade e-PRIAsse, kus on kirjas toetuse suurus ja väljamaksmise kuupäev. See tähendab, et sel kuupäeval, kui PRIA finantsosakond on tellinud riigikassast raha kliendile väljamakseks, saab klient seda näha ka e-PRIAs.

Seega pole vaja enam kuhugi helistada – kui kuupäev on e-PRIAs kirjas, siis sel päeval ka toetusraha kontole tuleb.

Maksete leheküljel on ära toodud kliendile viimase aasta jooksul tehtud maksed.

Taotleja näeb ka oma võlgasid, intresse ning viiviseid. Enne võlgnevuse tasumist saab arvutada, palju tal tuleks vajadusel intressi ja viivist lisaks maksta.

Isik tuleb tuvastada

Samuti on võlgnevuse juures toodud laekumised. Võlgade ajalugu näitab kõiki taotleja võlgasid, mis selleks hetkeks on juba tasutud. E-PRIA kliendiks saab olla eraisik, FIE või juriidiline isik, kes on kantud PRIA toetuste registrisse või on registreeritud loomapidaja.

E-PRIAt saavad kasutada kõik praegused PRIA kliendid. Selleks tuleb kodulehele sisenedes oma isik tuvastada kas ID-kaar-di või Interneti-panga kaudu. Seejärel saadetakse isikukood e-PRIA portaali.

Lisaks saab e-PRIA kaudu registreeruda ameti kliendiks, esitada loomapidamisdokumente, toetusetaotlusi ja piimakvoodi aruandeid, vaadata registriandmeid, märkida digikaardil oma põllumassiivide piire jpm.